کد مطلب: 

277165

اتصال 123 دستگاه اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات گفت: تا کنون 123 دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند که از این میزان، اتصال 118 دستگاه از طریق سامانه‌های ملی و استانی بوده و پنج دستگاه نیز از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور اتصال یافته‌اند.
مجید فولادیان

به گزارش سیتنا، به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، آخرین وضعیت پیشرفت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند منتشر شد.

مجید فولادیان با اشاره به این که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان یک پلتفرم ملی یکپارچه، بسیاری از خدمات دولتی و عمومی کشور را با یک بار احراز هویت به مردم ارائه می‌دهد، به تبیین آخرین وضعیت ارائه خدمات توسط این درگاه پرداخت.

وی، به معرفی پنج سامانه برتر ملی و استانی از منظر میزان داشتن مخاطب پرداخت و اظهار داشت: پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت راه و شهرسازی، سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، درگاه ملی مجوزهای کشور و پنجره واحد خدمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران  جزو سامانه‌های برتر ملی و استانی هستند که بالاترین میزان ورود مردم برای دریافت خدمات را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات در ادامه معرفی «ترین»‌های پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، پرتقاضاترین خدمات استعلامی این درگاه را معرفی کرد و افزود: سرویس‌های رهگیری مرسوله پستی، استعلام بیمه نامه، اعتبار دفترچه بیمه درمانی، استعلام وضعیت کووید و دریافت گواهی واکسیناسیون داخلی، عنوان پرمخاطب‌ترین سرویس‌های استعلامی را به همراه دارند.

فولادیان، در خصوص وضعیت اتصال دستگاه‌های دولتی و اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: تا کنون 123 دستگاه به این پلتفرم ملی متصل شده‌اند که از این میزان، اتصال 118 دستگاه از طریق سامانه‌های ملی و استانی بوده است و پنج دستگاه نیز از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور به پنجره ملی اتصال یافته‌اند. در حال حاضر، سامانه ثبت من سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه ثبت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، پورتال آموزش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، پنجره واحد سازمان پژوهش های علمی و صنعتی و شهرداری خرم آباد جزو آخرین دستگاه‌هایی هستند که به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند.

گفتنی است پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، هم اکنون به نشانی https://my.gov.ir/ آماده ارائه خدمات استعلامی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به مردم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-02-06 15:51

افزودن دیدگاه جدید