کد مطلب: 

277150

هفتمین دوره پایش شاخص‌های فاوا آغاز به کار کرد

هفتمین دوره پایش شاخص‌های فاوا با هدف بررسی میزان پیشرفت کشور در راستای قانون برنامه توسعه کشور کار خود را آغاز کرد.
سیدعلی فیروزآبادی

به گزارش سیتنا، 16بهمن ماه سال جاری هفتمین دوره پایش شاخص‌های فاوا با حضور سیدعلی فیروزآبادی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مالک شمسی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبری و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کار خود را آغاز کرد.

فیروزآبادی، ابتدا در جمع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به خاستگاه قانونی این اقدام اشاره کرد و در خصوص میزان اهمیت آن اظهار داشت: نتایج حاصله از پایش شاخص‌های فاوا، نقش تاثیرگذاری در انجام برنامه‌ریزی در حوزه ICT را به عهده دارد و از سوی دیگر جایگاه ایران در نظام‌های بین‌المللی از جمله شاخص EGDI و IDI بر اساس همین گزارش‌ها محاسبه می‌شود.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، خواستار دقت نظر و صداقت دستگاه‌های اجرایی در حین مشارکت در اعلام شاخص‌های تعیین شده در این طرح شد و افزود: برنامه‌ریزی کاربردی در حوزه فاوا زمانی محقق می‌شود که مبتنی بر داده‌های واقعی باشد. بنابراین وارد کردن اطلاعات دقیق در این طرح ضروری است.

بر اساس این گزارش، هفتمین دوره پایش شاخص‌های فاوا از امروز به مدت 20 روز کار خود را آغاز کرد. پایش این دوره از شاخص‌های فاوا بر اساس عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال 1400 صورت می‌گیرد و کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند، عملکرد خود را طبق شاخص‌های تعریف شده به مجری این طرح، یعنی سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کنند. نشانگرهای پایش شاخص‌های فاوا در سال 1400 شامل 196 شاخص است که عبارتند از: دو شاخص ثبتی و آمارگیری، 50 شاخص از روش آمارگیری و 144 شاخص آمارهای ثبتی است.

کلیه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به منظور مشارکت در این طرح می‌توانند طبق نام کاربری و رمزی که برای آنها در نظر گرفته شده است به سامانه پایش جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران به نشانی https://mis.ito.gov.ir/  مراجعه و طی مهلت در نظر گرفته شده اقدام به ثبت اطلاعات کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-02-06 10:51

افزودن دیدگاه جدید