کد مطلب: 

277045

زارع‌پور در پاسخ به سیتنا: دسترسی به سایت‌هایی که دلیل فیلترینگ آنها مرتفع شده است را مهیا می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بخشی از نارضایتی مردم از وضعیت اینترنت مربوط به سیاست های فیلترینگ طی 15 سال گذشته است که دسترسی مردم به برخی سایت‌ها که دلیل فیلترینگ آن مرتفع شده، همچنان مسدود است، لذا دستور رییس جمهور پیرامون رفع این موارد را با کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بررسی می‌کنیم.
زارع‌پور در پاسخ به سیتنا: دسترسی به سایت‌هایی که دلیل فیلترینگ آنها مرتفع شده است را مهیا می‌کنیم

دکتر عیسی زارع پور در حاشیه مراسم «بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل» به مناسبت دهه فجر در پاسخ به خبرنگار سیتنا پیرامون اقدامات وزارت ارتباطات در راستای تاکیدات رئیس جمهور برای افزایش کیفیت و رفع اختلالات اینترنت گفت: کارگروهی تشکیل دادیم که علل نارضایتی مردم را بررسی کند، بخش هایی مربوط به زیرساخت های ارتباطی کشور بر می گردد و در تلاشیم موانع را بر طرف کنیم.

وی ادامه داد: بخش هایی مربوط به دردهای مزمنی است که سال ها در کشور وجود داشته و مخصوصا بحث تلفن ثابت در کشور است که توسعه نیافته و شبکه انتقال شرکت مخابرات ایران اختلال هایی دارد که باید برطرف شود یا توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبر را داریم که امیدواریم مردم به سرویس با کیفیت و با سرعت چند صد مگابیت بر ثانیه دست یابند.

زارع پور افزود: در شرکت زیرساخت نیز، ظرفیت به شبکه زیرساخت کشور اضافه می شود و سه برابر نیاز کشور در گیت‌وی کشور پهنای باند لازم را تامین کردیم.

وی گفت: بخشی از نارضایتی مربوط به موارد سیاست های فیلترینگ است که طی 15 سال گذشته اعمال شده که دسترسی مردم به برخی سایت ها که به نظر ما دلیل فیلترینگ آن مرتفع شده، همچنان مسدود است. دستور رییس جمهور را با کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بررسی می کنیم و امیدواریم بتوانیم برخی از سایت های مورد نیاز را رفع انسداد کنیم اما در مورد دو پلتفرم تصمیم امنیتی گرفته شده و مجزاست اما در رابطه با سایر سرویس ها در تلاشیم گشایش هایی داشته باشیم.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1 (1 vote)
سیتنا 1
2023-02-02 14:07

افزودن دیدگاه جدید