کد مطلب: 

276900

انتقاد به نوع تفسیر صداوسیما از صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، گفت: تفسیر صداوسیما از صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بسیار موسع و حالت یله و رها بوده و عملا به نظر مسوولین این سازمان، هر آنچه صوت و تصویر که در اینترنت منتشر می‌شود باید از صداوسیما اخذ مجوز نماید.
مجتبی توانگر

به گزارش سیتنا، مجتبی توانگر در رشته توئیت‌هایی آورده است:

صداوسیما حاضر نیست قانون پیشنهادی خود برای صوت‌وتصویرفراگیر را ارایه نماید. تفسیر صداوسیما از صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بسیار موسع و حالت یله و رها بوده و عملا به نظر مسوولین این سازمان، هر آنچه صوت و تصویر که در اینترنت منتشر می‌شود باید از صداوسیما اخذ مجوز نموده و حتی پست‌های اینستاگرام مرتبط با فیلم هم از سوی سکوها با صداوسیما تنظیم گردد.

این تفسیر در تداخل با مسئولیت‌ها و اختیارات سایر ارکان قرار دارد و بر فرض محال اگر چنین باشد، باید مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ، وزارت ارتباطات و سایر نهادهای ذی‌مدخل درحوزه خدمات محتوایی را منحل و اختیاراتشان را به صداوسیما محول کنیم!

چندی پیش شورای عالی امنیت ملی طی نامه‌ای به مجلس ضمن بیان تحلیلی،فرصت‌ها وچالش‌های این صنعت برای کشور و با نگاهی مثبت به این صنعت خواستار این شده که با قیدفوریت، اقدامات لازم برای تدوین وتصویب قوانین مورد نیاز درزمینه صوت وتصویر فراگیر به عمل آید.

دوران اینکه با نگاه بسته و "نظارتی بدون چارچوب" بخواهیم، پلتفرم‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال را تنظیم‌گری کنیم گذشته؛ بایستی با هم‌اندیشی با همه اجزای این اکوسیستم در جهت افزایش غنای محتواهای تولید شده در فضای مجازی کمک کنیم.

انتقاد به نوع تفسیر صداوسیما از صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-01-30 09:04

افزودن دیدگاه جدید