کد مطلب: 

276876

ارسال ایمیل‌های ویروسی در ساعات اولیه صبح

طبق اعلام مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای بیشترین تعداد ویروس‌های رایانه‌ای در هر روز بین ساعت هشت تا ۹ صبح فرستاده می‌شوند.
 ایمیل‌های ویروسی

به گزارش سیتنا، یکی از متداول‌ترین روش‌های انتشار ویروس‌های رایانه‌ای، بازکردن ایمیل‌های اشخاصی است که به نظر دوست و آشنا هستند اما اینگونه ایمیل‌ها صرفآ جهت انتشار ویروس‌های مخرب و بعضاً سرقت اطلاعات شخصی افراد ارسال می‌شود. در این زمینه گفته شده ویروس‌های رایانه‌ای در قالب ارسال ایمیل از جانب افراد ناشناس جابه‌جا شده و گاهی دارای عناوین جذابی است که کاربران را برای بازکردن آنها، ترغیب می‌کند و در برخی موارد نیز درخواستی مبنی بر کلیک کردن روی لینک اینگونه ایمیل‌ها در قالب ایمیل‌های تبلیغاتی فرستاده می‌شود و گیرنده را برای بازکردن ایمیل‌ها تشویق می‌کند.

در همین رابطه مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای به تازگی اعلام کرده است با توجه به گزارش امنیت جهانی که این هفته توسط تحقیقات امنیتی شرکت Trustwave منتشر شده است بیشترین تعداد ویروس‌ها در هر روز بین ساعت هشت تا ۹ صبح فرستاده می شوند.

در این گزارش آمده است: تعداد برنامه های اجرایی و ویروس های ارسال شده در ساعات اولیه صبح افزایش یافته است. شرکت Trustwave با استفاده از داده‌های جمع آوری شده در سال ۲۰۱۱ از بیش از ۳۰۰ تحقیقات قانونی و پاسخگوی حادثه در ۱۸ کشور، به همراه تجزیه و تحلیل ۱۶ بیلیون ایمیل از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۱، گزارشی در خصوص امنیت و آسیب پذیری‌ها گردآوری کرده است.

 این شرکت هم چنین نشان می‌دهد که در کدام ماه سال بیشترین ویروس‌ها فرستاده شده‌اند و نتیجه می‌گیرد که ارسال ویروس در ماه سپتامبر به اوج خود رسیده است. به طور کلی، سه درصد از ویروس‌های فرستاده شده از طریق ایمیل در ماه‌های اوت و سپتامبر ارسال شده است.

همچنین در اکثر محیط ها، زمان آسیب پذیری تا کشف آن حدود شش ماه طول می کشد. بنابراین، ماه مارس ۲۰۱۲ باید شلوغ ترین ماه برای پاسخ گویان حادثه و آشکار شدن رخنه‌ها باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-29 10:47

افزودن دیدگاه جدید