کد مطلب: 

276851

دبیرکل سازمان ملل: اینترنت به مدفن زباله‌های سمی تبدیل شده است

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که بخش‌های زیادی از اینترنت اکنون در حال تبدیل شدن به مدفن زباله‌های سمی برای انزجار و دروغ‌های شریرانه است، لذا او خواستار حفاظت سریع در برابر اظهارات منزجرانه شد.
دبیرکل سازمان ملل: اینترنت به مدفن زباله‌های سمی تبدیل شده است

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: اشکال مختلف انزجار شامل نژادپرستی، تعصب ضد اسلام، بیگانه هراسی و زن ستیزی همه جا دیده می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با بیان اینکه اینها تهدید اصلی جدی در بسیاری از کشورها هستند، گفت، اینها کنیسه‌ها، مساجد، مراکز آوارگان و مراکز خرید در کرایستچرچ، نیوزیلند تا بوفالو، نیویورک، در ال پاسو، تگزاس و اوسلو در نروژ را هدف قرار می‌دهند.

وی همچنین هشدار داد که جهان هم با افراط گرایی روبروست و هم با تروریسم و این تهدید رو به رشد است و سرعت فزاینده این مساله در جهان آنلاین است که شاهدش هستیم. بخش‌های زیادی از فضای مجازی به کاتالیزورهای سود-محور برای انتقال افراط‌گرایی از حاشیه به جریان اصلی تبدیل شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: با استفاده از الگوریتم‌هایی که انزجار و نفرت را تشدید می‌کنند، کاربران شبکه‌ها و رسانه‌های اینترنتی جذب سایت‌ها شده و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی همدست می‌شوند و مبلغانی که به این مدل از کسب و کارها جان می‌بخشند.

گوترش در ادامه صحبت‌هایش به هرکسی که در سراسر این روند شامل رگولاتورهای اطلاع رسانی، سیاستگذاران، کمپانی‌های فناوری، رسانه، جامعه مدنی و دولت‌ها دست دارد و دخیل است، تاکید کرد تا این انزجار را متوقف کند.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-01-28 15:35

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
اون دهنو .....
ارسال شده توسط Anonymous در 08 بهمن 01 - 15:49

افزودن دیدگاه جدید