کد مطلب: 

276838

امکان سیاست‌گذاری مدیریت یکپارچه شهری از طریق سکوی یکپارچه شهری

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: شهر پایدار، شهری است که از ابزارهای ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهبود کیفیت زندگی کارایی و عملیات خدمات شهری استفاده می‌کند، با این شرط که نیازهای نسل فعلی و آینده نیز دیده شود.
امکان سیاست‌گذاری مدیریت یکپارچه شهری از طریق سکوی یکپارچه شهری

به گزارش سیتنا، محمد خوانساری در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه شهر پایدار که در جزیره کیش برگزار می‌شود، اظهار داشت: شهر پایدار مساله چندوجهی است در آن موضوعات مختلف نظیر مردم، مسائل انرژی و اقتصاد با درنظر گرفت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با ذکر این نکته که اتحادیه جهانی مخابرات چندسالی است به موضوع شهرپایدار پرداخته است، افزود: بر اساس تعاریف این اتحادیه، شهر پایدار، شهری است که از ابزارهای ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهبود کیفیت زندگی کارایی و عملیات خدمات شهری استفاده میکند با این شرط که نیازهای نسل فعلی و آینده هم موضوعات حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه، چند عامل به طور جدی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به اقتصاد حکمرانی در جامعه، اقتصاد رشد اقتصادی و حکمرانی توانمندی برای اجرای سیاست‌ها در دوره بحران اشاره کرد.

معاون وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پایداری اجتماعی متاثر از مولفه‌های اجتماعی و نهادی، شامل شاخص‌های متنوعی از توسعه شهری پایدار است. یکی از این مولفه‌ها، ایجاد رابطه تعاملی شهروندان و نهاد اجتماعی در جامعه مدنی است که تقویت حضور نهادها و گروه‌های اجتماعی به پویایی آن منجر شود.

خوانساری با اشاره به کمبود منابع و فشارهای محیطی توسعه فناوری، حرکت کشور به سمت شهر هوشمند پایدار را حرکتی الزامی دانست و متذکر شد: با توجه به ابزارهای هوشمند در اختیار مردم، انتظارات دریافت خدمت متفاوت از سوی ایشان نیز بالا است و باید مسیر برای تهیه یک برنامه اقدام  ایجاد شهر پایدار هوشمند با تعیین چشم‌انداز، اهداف عملیاتی، الزامات سیاست‌گذاری و ذینفعان موضوع دیده شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-28 11:39

افزودن دیدگاه جدید