کد مطلب: 

276834

خوانساری: فناوری اطلاعات می‌تواند باعث بهبود در فرایندهای تصمیم‌گیری شود

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: نقش فناوری اطلاعات چه در قالب زیرساخت و چه در نقش فناوری‌های‌ نو مانند اینترنت اشیا و بلاکچین می‌تواند باعث بهبود در فرایندهای تصمیم‌گیری شود.
محمد خوانساری

به گزارش سیتنا، محمد خوانساری در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با منطقه آزاد کیش که در حاشیه برگزاری نمایشگاه شهر پایدار انجام شد، گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران سرمایه‌گذاری زیرساختی متنوعی بطور خاص در حوزه‌های دولت هوشمند، مراکز ابری و فناوری‌های نو  مبتنی برفناوری زنجیره‌ی بلوکی (بلاکچین) انجام داده که باید در یک محیط عملیاتی بدست مردم برسد.

وی افزود: محیط جزیره‌ کیش با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در منطقه وجود دارد و نیز آمادگی مدیریتی که به وضوح قابل مشاهده است و همکارانی که در منطقه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند؛ باعث شده که ما علاقه‌مند به همکاری نزدیک و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز این جزیره شویم تا ارائه خدمات به مردم تسهیل شود.

خوانساری با بیان اینکه یکی از دستگاه‌هایی که خیلی سریع به پنجره ملی خدمات دولت هشمند متصل شد، سازمان مناطق آزاد بود که به عنوان یکی از مناطق آزاد پیشرو به این پنجره متصل شده است، تصریح کرد: این امر به دلیل ظرفیت مدیریتی و مکانی مناسب این جزیره است و با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده دولت الکترونیک در کیش، این جزیره می‌تواند به عنوان یکی از محل‌های آزمون طرح‌های هوشمندسازی با کاربری محدود و مشخص درکشور باشد و دیگران بتوانند از آن الگو بگیرند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پایان اظهار کرد: توسعه هوشمند باید منجر به توسعه پایدار شود. براین اساس در مصرف منابع باید نگاه‌مان هم به نسل امروز و هم به نسل آینده باشد. علاوه بر این ملاحظات مهم فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در توسعه هر نوع فعالیتی باید مد نظر قرار گیرد. در این زمینه نقش فناوری اطلاعات چه در قالب زیرساخت و چه در نقش فناوری‌های‌ نو مانند اینترنت اشیا و بلاکچین می‌تواند باعث بهبود در فرایندهای تصمیم گیری شود.

تفاهم نامه

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-28 10:46

افزودن دیدگاه جدید