کد مطلب: 

276775

اختلال عملکرد در سایت شطرنج با هوش مصنوعی روانی!

سایت معروف شطرنج مدعی شده که یک بات هوش مصنوعی جدید، از جمله عوامل مقصر در قطعی‌ها و مشکلات اخیر سرورهایش است.
شطرنج

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، میتنز (Mittens) که با اتکا به الگوریتم هوش مصنوعی و ربات مکالمه مختص شطرنج کار می‌کند، اولین بار در روز اول ژانویه در قالب یکی از پنج بات شطرنج‌باز جدید وب‌سایت و اپلیکیشن Chess.com با شخصیت‌های گربه ظاهر شد.

میتنز که تصویر شناسه‌ آن گربه‌ای چشم‌درانده است و در فهرست رتبه‌بندی یک امتیاز بیشتر ندارد، برای هرکس که با توانمندی‌ آن در شطرنج و حاضرجوابی‌اش آشنا نباشد، نسبتا بی‌آزار به نظر می‌آید.

کاربران Chess.com میتنز را «کابوس شطرنج‌»، «روانی» و «گربه‌ای بسیار بسیار بد» توصیف کرده‌اند که می‌تواند چه تازه‌کاران و چه استادان بزرگ این بازی را ببرد و هم‌زمان در گپ‌های حین بازی، با اظهاراتش آنان را دست بیندازد.

این بات خطاب به حریفانی که او را به چالش می‌کشند، به طعنه می‌گوید: «حالا میتنز شده‌ام، نابودگر شاهان. تا همیشه و در همه حال بر این صفحه شطرنج باقی خواهم ماند هاهاها؛ میو.»

شخصیت‌های دنیای شطرنج به معروف شدن این بات شطرنج کمک کرده‌اند و هیکارو ناکامورا، استاد بزرگ شطرنج اهل ایالات متحده، اخیرا در کانال یوتیوب خود، ویدیویی با عنوان «میتنز، بات شطرنج‌باز، کاری می‌کند شطرنج را به‌کلی کنار بگذارید» منتشر کرد.

ناکامورا که ویدیو او بیش از ۳.۵ میلیون بار دیده شد، نتوانست میتنز را شکست دهد اما موفق شد با مهره سفید بازی را به تساوی بکشاند.

برای نخستین بار ۱۰ میلیون نفر در سایت داشتیم! دیدن چنین شوروشوقی برای شطرنج خیلی عجیب است.

در ژانویه تقریبا هر روز رکورد جدیدی در بازدید از سایت داشتیم. این بخش فناوری ما را دچار چالش می‌کند ولی داریم حسابی کار می‌کنیم تا با این روند هماهنگ شویم. از شکیبایی‌ شما سپاسگزاریم.

ترافیک سایت Chess.com به علت محبوبیت این بات به طور بی‌سابقه‌ای بالا رفت و باعث شد در ساعات اوج مراجعه کاربران از کار بیفتد.

روز دوشنبه در وب‌نوشتی آمده بود: «ترافیک از دسامبر تقریبا دو برابر شده است و سرورهای ما دچار مشکل شده‌اند.»

«همگی دست به کار شده‌ایم تا این چالش را برطرف کنیم؛ اما متاسفانه (هنوز) یک دکمه ساده‌ نداریم که فشار بدهیم و تمام این مشکلات برطرف شود.»

میتنز از جمله دلیل‌هایی است که برای جهش شمار کاربران اعلام شد؛ البته مسابقات ترکیبی اخیر بوکس‌شطرنج (بوکسنج)، حمایت‌ افراد مشهور و جنجال تقلب را هم از عوامل اثرگذار ذکر کرده‌اند.

طبق‌ پیش‌بینی‌ها، در ماه ژانویه بیش از ۸۵۰ میلیون بازی در این سایت انجام خواهد شد که از زمان راه‌اندازی Chess.com در سال ۲۰۰۵ به بعد، حدود ۴۰ درصد بیش از هر ماه قبلی است.

مدیران این سایت گفتند این هفته اصلاحات کوتاه‌مدتی انجام خواهد گرفت تا از پس پاسخ دادن به سطح بی‌سابقه علاقه به آن برآیند و سپس در هفته‌های آینده «برخی تغییرات عمده» انجام خواهد گرفت تا ثبات و تجربه کاربری سایت بهبود یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-01-26 11:08

افزودن دیدگاه جدید