کد مطلب: 

276568

انتشار فراخوان مقاله دولت هوشمند و حکمرانی داده

دفتر مطالعات مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی فراخوان مقاله در موضوع «دولت هوشمند و حکمرانی داده» را منتشر کرد.
فراخوان

به گزارش سیتنا، دفتر مطالعات مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نظر دارد با همکاری انجمن علمی مدیریت دولتی ایران، یک شماره از فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات مدیریت دولتی ایران (www.jipas.ir) را به صورت ویژه‌نامه به موضوع دولت هوشمند و حکمرانی داده اختصاص دهد.

اساتید، صاحب‌نظران و پژوهشگرانی توانند مقالات علمی-پژوهشی خود را در حوزه دولت هوشمند و حکمرانی داده به آدرس asr@mrc.ir ارسال کنند. مقالات پس از داوری و تأیید نهایی در ویژه‌نامه فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات مدیریت دولتی ایران منتشر خواهد شد.

مهلت ارسال چکیده تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ است و نتایج داوری چکیده‌ها شش اسفند ۱۴۰۱ اعلام می شود. مهلت ارسال اصل مقالات تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ است.

فراخوان

عناوین پژوهشی پیشنهادی برای این مقالات شامل موارد زیر است:

ارائه خدمات دولتی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی به‌منظور مدیریت و حکمرانی بهتر و ارائه خدمات شهروندی و تصمیم‌گیری بر اساس این خروجی‌ها می‌تواند در این موضوع قابل‌ارائه باشد.

مدیریت بودجه در دولت هوشمند؛ بودجه دولت متشکل از درآمدها، هزینه‌های پروژه‌ای و هزینه‌های مصرفی مانند حقوق و دستمزد خواهد بود. کارایی هوش مصنوعی و علم داده در بهبود بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی‌ در زمینه بودجه، موضوعی حائز اهمیت است.

هوشمندی دولت و تأثیرات اقتصادی آن؛ تأثیرات استفاده از علم داده و هوش مصنوعی در تصمیم‌گیری‌های دولت، بر اقتصاد ملی چگونه است؟

هوشمندسازی و دولت الکترونیک؛ اینکه ارتباط هوشمندسازی دولت و شهرهای هوشمند با دولت الکترونیک چیست و این دو چه تأثیراتی بر یکدیگر دارند در این حوزه پژوهشی مطرح می‌شود.

شهروندان و دولت هوشمند؛ اینکه حکمرانی هوشمند چه تأثیری بر شهروندان یک جامعه دارد و یا شهروندان و فرهنگ و اعتقادات آن‌ها چه تأثیراتی بر دولت هوشمند خواهند داشت در این حوزه پژوهشی بررسی می‌شود.

شاخص‌های کلیدی عملکرد دولت هوشمند؛ در مقالات این حوزه، شاخص‌های کلیدی عملکرد دولت هوشمند استخراج ‌شده و نحوه ارزیابی این شاخص‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بلاک‌چین در دولت هوشمند؛ تأثیرات استفاده از بلاک‌چین در اداره دولت و کارکردهای گوناگون این فناوری در حکمرانی در این حوزه بررسی می‌شود.

مدل بلوغ دولت هوشمند؛ اینکه دولت‌ها در مسیر هوشمند شدن چه مراحلی را طی می‌کنند و مدل‌های پیشرفت در این حوزه چیست؟

زیست‌بوم‌ها و دولت هوشمند؛ زیست‌بوم‌های تجاری و اقتصادی یک شهر هوشمند چه تأثیراتی روی دولت هوشمند دارند و خدمات دولت هوشمند چه رهاوردی برای این زیست‌بوم‌ها دارد؟

دولت هوشمند و اینترنت اشیا؛ اینکه اینترنت اشیا چه نقشی در هوشمندسازی دولت و مدیریت شهری دارد در این حوزه بررسی می‌شود.

عظیم‌داده‌ها/ تحول دیجیتال/ واقعیت‌های مجازی آینده و دولت هوشمند؛ بررسی چگونگی تسهیل مدیریت هوشمند توسط عظیم داده‌ها، تحول دیجیتال و واقعیت‌های مجازی آینده موضوع این بخش است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-21 15:11

افزودن دیدگاه جدید