کد مطلب: 

276564

کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی با ناوگان موتوری برقی پستی

استفاده از ناوگان موتوری برقی موزعین پستی علاوه بر اینکه کاهش آلودگی صوتی و هوا را به همراه دارد، باعث کاهش زحمت موزعین پستی می‌شود و همین حرکت کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و حرکت به سوی پست سبز را به دنبال خواهد داشت.
موتور سیکلت برقی

به گزارش خبرنگار سیتنا، شرکت ملی پست در راستای نقش کلیدی خود در کاهش آلایندگی های زیست محیطی و حرکت به سوی پست سبز، مراسمی را با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست و محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست به منظور رونمایی از ناوگان موتوری برقی موزعین پستی در محل موزه ملی ارتباطات، برگزار کرد.

این موتورسیکلت‌های برقی در فاز نخست به پایتخت وارد می‌شوند و به‌زودی در سایر شهرها نیز از آنها به عنوان موتور کار در شرکت پست استفاده خواهد شد که ضمن فراهم کردن آسایش پستچی‌ها، سهم زیادی نیز در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

موتور سیکلت برقی

1300موتورسیکلت بنزینی در اختیار شرکت ملی پست است که این عدد با ۱۰ هزار نیروی غیررسمی و قراردادی افزایش پیدا می‌کند که به حدود ۲۰۰ هزار موتورسوار می‌رسد و برای جلوگیری از آلودگی صوتی و هوا ۷۰۰ موتورسیکلت برقی جایگزین این 1300 موتورسیکلت بنزینی می‌شود.

غیر از کاهش آلودگی صوتی و هوا، کم‌کردن زحمت موزعین پستی است که یک‌ سوم از روز خود را روی موتورسیکلت‌ها صرف می‌کنند و بر اساس وعده مدیرعامل شرکت ملی پست، سال آینده و در روز هوای پاک ماشین‌های برقی وارد ناوگان پستی کشور خواهند شد.

همچنین حدود ۴۰ درصد از هزینه‌های تولید موتورهای برقی وقف و مابقی منابع توسط خود شرکت دانش‌بنیان تامین شده است.

به گقته وزیر ارتباطات، حرکت به سمت هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات در راستای کاهش آلایندگی در سفرها در این دولت آغاز شده و هدف این است که با هوشمندسازی همه بخش‌های کشور، آلایندگی کاهش یابد.

گفتنی است که ایران در استفاده از انرژی رتبه اول دنیا و در تولید برق رتبه ۱۶ دنیا را دارا است و می طلبد که تولید موتور یا ماشین های برقی که پشتوانه آن استفاده از برق است، افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-01-21 13:58

افزودن دیدگاه جدید