کد مطلب: 

276532

پایان زمستان رمزارزها؛ آغاز رشد ارزش بیت‌کوین

بهای بیت‌‌کوین از ابتدای امسال، تقریبا یک‌سوم افزایش یافته است و اتریوم، ریپل، کاردانو و سولانا نیز در هفته‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌اند تا ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به یک تریلیون دلار برسانند، لذا این گمانه‌زنی را به وجود می‌آورد که «زمستان طولانی رمزارز» سرانجام رو به پایان است.
پایان زمستان رمزارزها؛ آغاز رشد ارزش بیت‌کوین

به گزارش سیتنا، آخرین دستاوردها در بحبوحه کاهش تورم و نشانه‌هایی است مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا، افزایش نرخ بهره را در ماه‌های آتی کند خواهد کرد که این امر به گرایش بیشتر منجر شده است و رغبت بالاتری به سمت دارایی‌های پرخطرتر مثل ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند.

بیت کوین روز پنجشنبه بالای ۲۱ هزار دلار معامله شد و ارزش بازار آن را برای نخستین بار از نوامبر به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار رساند. اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) نیز در هفته‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به یک تریلیون دلار رسانده‌اند.

با وجود این برگشت ثروت، بازار جهانی ارزهای دیجیتال با اوج خود، نزدیک به سه تریلیون دلار در نوامبر ۲۰۲۱، فاصله زیادی دارد.

بر اساس گزارش خدمات سرمایه‌گذاری بیت استاکر، این شتاب صعودی باعث شد که فروشندگان استقراضی ظرف چند روز صدها میلیون دلار ضرر کنند.

بر اساس این تجزیه‌وتحلیل، آن‌هایی که علیه بیت‌کوین شرط‌بندی کردند بین ۱۰ تا ۱۶ ژانویه، ۳۸۶.۷۴ میلیون دلار از دست دادند، یعنی تنها در یک روز بیش از ۱۴۰ میلیون دلار ضرر کردند.

کریس لوکاس، تحلیلگر بیت استاکر، گفت: «مشاهده ضرر معامله‌گران در سرمایه‌گذاری‌ها، همیشه ناراحت‌کننده است، با این حال این مطالعه نشان می‌دهد که [ارزش] رمزارزها در نهایت دوباره بازمی‌گردد.»

وی افزود: «سال ۲۰۲۲ با فروپاشی چندین صرافی بزرگ و نیز کوین غیرمتمرکز ترا [استیبل کوین]، برای ارزهای دیجیتال سال بسیار سختی بود. با این حال، آغاز بازیابی ارزش بیت‌کوین نشان می‌دهد که به‌اصطلاح زمستان رمز‌ارز به‌زودی به پایان می‌رسد.»

اندک سقوط ناگهانی در روز چهارشنبه که به کاهش یک هزار دلاری بیت‌کوین در عرض یک ساعت منجر شد، نشان داد که بهبودی آن همچنان در مراحل آسیب‌پذیر اولیه است و برخی اخبار منفی به‌راحتی آن را متزلزل می‌کند.

این کاهش قیمت بعد از آن بود که دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کرد درمورد برخی  اخبار مهم مرتبط با ارزهای دیجیتال، نشست مطبوعاتی دارد و به ترس از آن منجر شد که این نشست احتمالا به ضرر فضای رمزارز است. اما معلوم شد که این خبر مربوط به از بین رفتن یک شبکه جنایی بود و قیمت [رمزارز] به مسیر مثبت خود بازگشت.

این افزایش قیمت تاخیری نشان داد که هنوز خیلی زود است که بفهمیم آیا بیت‌کوین به پایین‌ترین قیمت خود در این چرخه رسیده یا خیر، هرچند این مثبت‌ترین حرکت بازار رمزارز در نزدیک به یک سال گذشته بود.

به گفته نایجل گرین، مدیرعامل شرکت مشاوره مالی دور گروپ (deVere Group) که به داده‌های تورم ایالات متحده آمریکا در پیش‌بینی سال آینده‌اش اشاره می‌کند، شرایط مطلوب بازار باعث می‌شود که بیت کوین در سال ۲۰۲۳ برخی ضررهایش را جبران کند.

گرین گفت: «از نظر فنی همچنان در بازار نزولی به سر می‌بریم، اما نشانه‌ها حاکی از آن است که صعود دوباره دارد بر بازار مسلط می‌شود.»

وی افزود: «از آنجا که بانک‌های مرکزی از میزان فشارها کم کرده‌اند و رونق چرخه‌ای شروع می‌شود، رمزارزهایی مانند بیت‌کوین از سایر گروه‌های دارایی پیشی می‌گیرد. بسیاری از سرمایه‌گذاران رمزارز با علم به اینکه احتمالا پاداش این کار را دریافت می‌کنند، اکنون خود را در این موقعیت حساس قرار می‌دهند.»

وی گفت: «زمستان رمزارز در بحبوحه نشانه‌های فزاینده مبنی بر شروع کاهش تورم رو به پایان می‌رود. البته بازار رمزارز روی یک مسیر مستقیم پیش نخواهد رفت – هیچ بازاری این‌طور نیست – اما انتظار ما این است که خرس‌ها به خواب زمستانی بروند و گاوها آماده دویدن باشند.» 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (5 رای)
سیتنا 1
2023-01-20 15:46

افزودن دیدگاه جدید