کد مطلب: 

276360

هکرها دسترسی به سرور داخلی تلگرام را در تالارهای وب دارک می‌فروشند

محققان امنیت سایبری با یک بازار وب تاریک مواجه شدند که ادعا می‌کند با قیمت 20 هزار دلار به مشتریان امکان دسترسی به سرور داخلی تلگرام را می‌دهد.
هکرها دسترسی به سرور داخلی تلگرام را در تالارهای وب دارک می‌فروشند

به گزارش سیتنا، فروشنده ادعا می کند که قیمت غیر قابل مذاکره است و شامل دسترسی بدون وقفه به سرورهای تلگرام از طریق کارکنان این شرکت است.

این نشان می‌دهد که فروشنده و یکی از افراد داخلی شرکت، نوعی هماهنگی برای دسترسی به سرورهای داخلی آن دارند. فروشنده در حال ارائه این پیشنهاد به مشتریان در سراسر جهان است.

تلگرام یک اپلیکیشن و سرویس پیام فوری محبوب است. تلگرام توسط پاول و نیکولای دوروف راه‌اندازی شد، با فعال کردن صدا، ویدیو و چت سرتاسر رمزگذاری‌شده ، امنیت را در اولویت قرار می‌دهد. تلگرام هر ماه بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

فروشگاه دارک وب با فروش داده ها

مرکز تحقیقات SafetyDetectives ادعا می کند که دسترسی به بازار از طریق وب سطح (یا وب شفاف) امکان پذیر نیست.

این ابزار الکترونیکی تقلبی، پول، دارو، نرم‌افزار غیرقانونی، پایگاه‌های اطلاعاتی دزدیده شده، ابزارهای شکستن، سلاح‌های تقلبی، و زباله‌های اطلاعات کارتی را فراهم می‌کند.به گفته محققان SafetyDetectives، بازار همچنین گزینه "حفاظت از خریدار" را برای نگه داشتن پول در امانت در اختیار خریداران قرار می دهد.

طبق آگهی فروشنده که در تاریخ 16 نوامبر 2022 ارسال شده و همچنان فعال است، حدود شش ماه به سرور تلگرام دسترسی دارند. در این آگهی آمده است:

دسترسی به سرورهای تلگرام.

من از طریق کارمندانم به سرورهای تلگرام دسترسی دارم.

من می توانم هر اطلاعاتی را برای شما دریافت کنم!

گران!

$۲۰,۰۰۰!

اگر از نظر مالی توانایی پرداخت ندارید، ننویسید!

هک تلگرام امکان پذیر نیست!

تمام اطلاعات از سرورها گرفته شده است!

زمان 2-4 روز!

همچنین، لیست، به گفته فروشنده، ارتباطی با سرقت کانال یا حساب کاربری ندارد و دسترسی از راه دور در دسترس نیست.

به استثنای شماره تلفن های ثبت شده و آدرس های IP متعلق به مشتریان فعال، فروشنده یک "آرشیو مکاتبات به مدت شش ماه" ارائه می دهد.

محققان ذکر می کنند که تعیین اینکه آیا این پیشنهاد فروش قانونی است یا خیر دشوار است. بازارهای دارک وب مملو از تقلب و کلاهبرداری هستند.

اگر این ادعاها درست باشد، شخصی که به سیستم‌های داخلی دسترسی دارد می‌تواند اطلاعات حساس کاربر را بدزدد و داده‌های گزارش را استخراج کند. علاوه بر این، می تواند به اعتبار تلگرام به عنوان یک پلتفرم چت امن، آسیب برساند.

محققان SafetyDetectives نتیجه می‌گیرند: «نقض احتمالی این روش همچنین USP حریم خصوصی شرکت (یعنی شهرت تلگرام به عنوان یک برنامه پیام‌رسان امن) را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-16 09:30

افزودن دیدگاه جدید