کد مطلب: 

276286

پیشی گرفتن تسلا از بی‌ام‌دبلیو، برترین خودرو تجملی در آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که تسلا با پیشی گرفتن از بی‌ام‌دبلیو، به برترین نام تجاری خودروهای لوکس ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است و ظرف ۲۵ سال اخیر، نخستین تولیدکننده خودرو آمریکایی است که این عنوان را به خود اختصاص داده است.
ایلان ماسک

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، بر اساس برآوردهای مرکز پژوهش‌ها و داده اخبار خودرو، تسلا در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۹۱ هزار خودرو در ایالات متحده آمریکا فروخت. در مقایسه، بی‌ام‌دبلیو در همین زمان نزدیک به ۳۳۲ هزار و ۴۰۰ خودرو فروخت.

طبق همین گزارش، فروش این تولیدکننده خودروهای برقی آمریکایی در سال گذشته، ۵۶ درصد از آنچه می‌توانست در سال ۲۰۲۱ بفروشد، بیشتر بوده است.

بی‌ام‌دبلیو در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۳ هزار خودرو بیشتر از تسلا فروخت، اما فروش این نام تجاری آلمانی در سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش یافت.

سایر نام‌های تجاری خودرو لوکس در سال ۲۰۲۲ در فهرست اخبار خودرو شامل مرسدس بنز بود که ۲۸۶ هزار و ۷۶۰ خودرو فروخت. بعد از آن لکسوس (۲۵۸.۷۰۴)، آئودی (۱۸۶.۸۷۵)، کادیلاک (۱۳۴.۷۲۶)، آکورا (۱۰۲.۳۰۶) و ولوو (۱۰۲.۰۳۸) خودرو فروختند.

ایلان ماسک، رئیس تسلا، موفقیت این شرکت را تبریک گفت.

ماسک در حساب توییتر خود نوشت: «کار بزرگ گروه تسلا!»

نمودار

تسلا در سال ۲۰۲۲ با فروش بیش از ۱.۳۱ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان و افزایش تولید ۴۷ درصدی نسبت به سال گذشته، چندین رکورد را به نام خود ثبت کرد.

اما کارشناسان وال‌استریت اشاره کردند که این اعداد کمتر از وعده ماسک برای افزایش فروش ۵۰ درصدی تقریبا هر سال است.

این اعداد و ارقام همچنان نشان‌دهنده رشد بی‌سابقه این شرکت در فروش است، یعنی در سه ماهه آخر سال نسبت به کل سال تقریبا ۴۰ درصد افزایش در تحویل داشته است.

تسلا در بیانیه اخیر خود گفت: «از تمامی مشتریان، کارمندان، تامین‌کنندگان، سهام‌داران و حامیانمان که با توجه به چالش‌های مهم کووید و زنجیره تامین در طول سال ۲۰۲۲ یاری‌مان کردند تا سال موفقی داشته باشیم، سپاسگزاریم.»

این سازنده خودروهای برقی (EV) گفت که نتایج مالی سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۲ و کل سال خود را در ۲۵ ژانویه منتشر خواهد کرد.

این شرکت گفت: «نتایج سود خالص و جریان نقدی ما همراه با باقی عملکرد مالی‌مان در زمان اعلام درآمدهای سه‌ماهه چهارم و کل سال ۲۰۲۲ اعلام خواهد شد.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-14 09:30

افزودن دیدگاه جدید