کد مطلب: 

276247

دستگیری باند فیشنیگ‌کاران حرفه‌ای با بیش از 30 قربانی

رئیس پلیس فتا زنجان از دستگیری کلاهبرداران اینترنتی با شگرد فیشینگ خبر داد و گفت: لازمه صیانت در فضای عدم اعتماد به فعالان این فضا، افزایش هوشیاری، ارتقای سطح آگاهی و سواد سایبری است.
فیشنیگ‌کاران

به گزارش سیتنا، سرهنگ موسوی اظهار داشت: در پی طرح شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی از سوی فرد یا افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و تخصصی و تحقیقات از مال باخته توسط کارآگاهان پلیس فتا مشخص شد، مجرمین با چرب زبانی و مطرح نمودن موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف، اطلاعات شخصی آنها را به‌دست آورده و در ادامه با اغفال مالباختگان و دستیابی به رمز پویا به سامانه‌های بانکی قربانیان وارد و اقدام به سرقت و تحصیل مال نامشروع می‌نمودند.

موسوی ادامه داد: با شگردهای خاص پلیسی متهمین در یکی از استان‌های همجوار شناسایی، در یک عملیات غافلگیرانه تعداد چهار نفر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی گوشی همراه و سیم کارت به همراه 30 کارت بانکی اجاره‌ای کشف گردید.

وی با بیان اینکه متهمین پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید طلا و ارز می‌نمودند، به شهروندان توصیه کرد: هرگونه تماس تلفنی از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی به بهانه برنده شدن در مسابقات و جشنواره‌ها درخواست اطلاعات حساب بانکی و کد پیامک شده با هدف کلاهبرداری از افراد می‌باشد.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه نباید فریب تماس‌هایی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌ها را خورد، گفت: در صورت دریافت پیامک و یا تماسی مبنی بر برنده شدن، از پاسخ‌گویی و ارسال کد خودداری کرده و به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت مبلغ برنده شدن نیازی به مراجعه به دستگاه عابربانک یا ارائه اطلاعات مربوط به حساب بانکی نمی‌باشد.

رئیس پلیس فتا زنجان نشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-12 11:08

افزودن دیدگاه جدید