کد مطلب: 

276240

بیت‌کوین وارد کانال 18 هزار دلاری شد

قیمت بیت‌کوین که هفته گذشته موفق شد از محدوده ثابت خود خارج شود و سطح 17 هزار دلاری را تثبیت کند، اکنون پس از گذشت هشت روز روند صعودی خود را حفظ کرده و موفق شد برای اولین بار از اواسط ماه دسامبر، سطح 18 هزار دلاری را فتح کند.
بیت‌کوین

به گزارش سیتنا، در یک هفته گذشته بیت کوین با رشد هشت درصدی همراه بوده که 4.1 درصد از آن در شبانه‌روز گذشته بوده است. باید اشاره داشت که حرکت صعودی به بالای 18 هزار دلار، فشار مضاعفی را بر 275 میلیون دلار قراردادهای آپشنی گذاشته که برای 16500 دلار و پایین‌تر از آن ثبت شده‌اند و تاریخ انقضای آنها نیز فردا است.

لکس موسکوفسکی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و صندوق پوشش ریسک موسکوفسکی، روز گذشته و در یک پست توییتری اشاره داشت که حرکات بیت کوین باعث لیکوئید شدن 87 میلیون دلار معاملات فروش بیت کوین شده است.

قیمت بیت کوین در سال 2022، تقریباً با سقوط 65 درصدی همراه شد. بازار ارزهای دیجیتال نیز این روند را دنبال کرد و اتفاقات مختلفی مانند ورشکستگی‌ها و فروپاشی پلتفرم‌های مختلف نیز در حفظ روند نزولی و حتی سرعت بخشیدن به آن بی‌تأثیر نبود.

روز گذشته صرافی FTX اعلام کرد که پنج میلیارد دلار سرمایه را در قالب پول نقد و رمز ارز بازیابی کرده و احتمالاً آنها را به فروش خواهد رساند تا بدهی‌های خود را پرداخت کند. برخی از تحلیلگران معتقدند که اگر واقعاً چنین اتفاقی رخ دهد، سیگنالی صعودی برای بازار و بیت کوین خواهد بود.

گفتنی است که صرافی FTX در صحبت‌های خود اشاره داشت که برخی از ارزهای در اختیار پلتفرم سخت‌تر به فروش خواهد رسید چراکه بازار آنها از نقدینگی بالایی برخوردار نیست. باید توجه داشت که در پی رشد قیمت بیت کوین، برخی تحلیلگران درباره آن هشدار داده و از سرمایه‌گذاران خواسته‌اند تا با احتیاط رفتار کنند. از نظر آنها، رالی صعودی بیت کوین قبل از اعلام نرخ تورم آمریکا اتفاقی معمول است.

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده امروز منتشر خواهد شد و بسیاری انتظار دارند که در صورت کاهش تورم، فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد. باید اشاره داشت که بهبود احساسات سرمایه‌گذاران تنها برای بیت کوین نبود و ارزش بازارهای سهام نیز در روزهای اخیر با رشد خوبی همراه شده است.

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت پس از تثبیت سطح 17هزار دلاری با رشد خوب همراه شده است. این ارز موفق شد ابتدا مقاومت 17250 دلاری خود را بشکند و وارد ناحیه مثبت شود. پس از آن، روند صعودی ادامه یافت و مقاومت 17500 دلاری نیز شکسته شد. خریداران در پی آن موفق شدند قیمت را پامپ کنند و به بالای مقاومت 18هزار دلاری برسانند. درنهایت اوج قیمتی در 18357 دلار ایجاد شد و اکنون بیت کوین در حال تثبیت این ناحیه است.

قیمت همچنان بالای 18هزار دلار و میانگین 100 ساعته قرار دارد. همچنین باید توجه داشت که خط روند صعودی نیز با محدوده حمایتی 17400 دلاری در نمودار یک ساعته بیت کوین ایجاد شده است. بیت کوین علاوه بر میانگین متحرک در بالای سطح 23.6درصد فیبوناچی قرار دارد.

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین 18350 دلار است و پس از آن ناحیه 18500 دلاری نقش مقاومتی ایفا خواهد کرد. در صورت عبور از این ناحیه، شاهد رالی صعودی دیگری به سمت 19200 دلار و سپس 20000 دلار خواهیم بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-12 10:12

افزودن دیدگاه جدید