کد مطلب: 

276203

حجم معاملات سامانه ستاد از ۳۱۲ هزار میلیارد ریال عبور کرد

مطابق گزارش عملکرد آماری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تعداد معاملات سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) در هشت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ از ۲۱۶ هزار و ۹۱۸ معامله عبور کرد و حجم معاملات را به بیش از ۳۱۲ هزار میلیارد ریال رساند.
معامله

به گزارش سیتنا، آخرین گزارش عملکرد آماری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که مربوط به آبان سال جاری است، آماری از پیوستن دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به سامانه ستاد، صدور نماد تجارت الکترونیکی و صدور گواهی امضای الکترونیکی ارائه داده است.

در هشت ماه ابتدایی امسال چهار هزار و ۱۰۷ دستگاه اجرایی و بیش از ۸۶ هزار مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوسته‌اند. این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۷۳۰ دستگاه اجرایی و بیش از ۴۴ هزار مجموعه خصوصی به این سامانه متصل شده بودند.

در بخش خرید، تعداد معاملات در هشت ماه نخست ۱۴۰۱ از ۲۱۶ هزار و ۹۱۸ معامله عبور کرد و حجم معاملات را به بیش از ۳۱۲ هزار میلیارد ریال رساند.

تعداد معاملات بخش مزایده بیش از ۱۵هزار و ۹۰۲ با حجم ۹۹۱ هزار میلیارد ریال است. در بخش مناقصه تعداد معاملات بیش از ۲۳ هزار معامله با حجم ۳۳۰۹ هزار میلیارد ریال است.

تعداد نماد تجارت الکترونیکی که در هشت ماه نخست ۱۴۰۱ اعطا شده بیش از ۳۲ هزار نماد است که نسبت به سال گذشته با رشد هشت هزار عددی مواجه شده است.

آمار دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد مربوط به تعداد رسیدگی به شکایات اینماد است. در هشت ماه ابتدایی ۱۴۰۱ به بیش از شش هزار و ۵۰۰ شکایت رسیدگی شده در حالی‌که تعداد رسیدگی به شکایات در مدت زمان مشابه سال گذشته، بیش از ۲۰ هزار شکایت بود.

کاهش ۶۸.۵ درصدی رسیدگی به شکایات نشان می‌دهد با مقرراتی که وضع شده، تعداد شکایات از کسب وکارها نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

بنابر این گزارش عملکرد، در هشت ماه ابتدایی سال جاری، یک میلیون و ۵۴ هزار گواهی امضای الکترونیکی توسط مراکز میانی صادر شده‌ است.

جدول

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-11 12:30

افزودن دیدگاه جدید