کد مطلب: 

276157

همکاری با کسب‌و‌کارهای مجازی و فعالین بلاکچین؛ سیاست وزارت صمت

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: فناوری بلاکچین را نباید به رمزارزها محدود کرد زیرا کاربردهای آن بسیار وسیع‌تر است و سیاست وزارت صمت، جلب همکاری کسب‌و‌کارهای مجازی و فعالین بلاکچین، در حل مشکلات است.
 بلاکچین

به گزارش سیتنا، علیرضا شاه‌میرزایی در «همایش ملی فناوری بلاکچین، حقوق تجاری آن با رویکرد توسعه صادرات کالا» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: استفاده از فناوری بلاکچین نباید به ماینینگ محدود شود زیرا که ماینینگ چیزی جز صادرات برق نیست. حتی این فناوری را نباید به رمزارزها محدود کرد و کاربردهای آن بسیار وسیع‌تر است.

وی با بیان مزیت‌های بلاکچین نظیر غیرمتمرکز بودن و انکارناپدیری، افزود: در سطح بین‌المللی از این قابلیت برای کاهش قدرت دولت‌های مداخله گر و استکباری که اقدام به تحریم و تهدید ملت‌ها می‌کنند، می‌توان استفاده کرد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ادامه داد: در سطح داخلی نیز می‌توان از این فناوری در جهت کنترل رشد نقدینگی استفاده کرد چرا که هزینه رشد نقدینگی را همه مردم می پردازند ولذا نباید هر بانکی اختیار خلق پول داشته باشد بلکه می‌توان به صورت هوشمند شرایطی را برای خلق پول بانک ها قرار داد.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت سیزدهم سیاست‌های جدی و جدیدی در حوزه کنترل رشد نقدینگی و توسعه «تأمین مالی زنجیره‌ای» تصویب کرده و به اجرا گذاشته، تاکید کرد: تأمین مالی زنجیره ای به حدود 60 هزار میلیارد تومان رسیده است که در سال های قبل نزدیک صفر بوده است و این با همکاری وزارتخانه های اقتصاد و صمت و بانک مرکزی بوده است.

شاه‌میرزایی اضافه کرد: از فناوری بلاکچین در احزار اصالت کالاها و قراردادهای هوشمند می توان استفاده کرد که همگی در «تأمین مالی زنجیره ای» مؤثر هستند.

وی، سیاست‌های وزارت متبوع خود را در حوزه تجارت الکترونیکی، واگذاری حداکثری امور به بخش خصوصی دانست و اعلام کرد تعداد واحدهای صنفی حوزه کسب و کارهای مجازی باید ده‌ها برابر تعداد فعلی اعضای اتحادیه کسب و کارهای مجازی باشد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ابراز امیدواری کرد رئیس جدید این اتحادیه (خانم دکتر مهرنوش) که هیأت علمی دانشگاه و فعال این حوزه هستند و از طرف اتاق اصناف ایران معرفی شده‌اند، بتوانند در زمان کوتاهی تعداد اعضای این اتحادیه را افزایش دهند و از همه فعالان دعوت به مشارکت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: از هر پیشنهاد فعالین بلاکچین، در ارتقای شفافیت تجارت الکترونیکی و حل مشکلات حوزه تجارت کشور استقبال می کنیم و زیرساخت های قانونی لازم را فراهم خواهیم کرد.

شاه‌میرزایی در پایان با بیان اینکه شرکت‌های بلاکچین، نوعی از شرکت‌های خدمات کسب و کار هستند، گفت: دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، آماده هرگونه واگذاری امور خدمات کسب و کار به فعالین بخش خصوصی و حمایت های قانونی از این واحدها است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-10 10:22

افزودن دیدگاه جدید