کد مطلب: 

276128

موافقت دولت با تبادل هوشمند اطلاعات در قراردادهای بین‌المللی

دولت با پیشنهاد وزارت امور خارجه مبنی بر لایحه تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان ملل متحد درباره استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‌المللی موافقت کرد.
موافقت دولت با تبادل هوشمند اطلاعات در قراردادهای بین‌المللی

به گزارش سیتنا، با توجه به اهمیت ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین المللی تجار و فعالان اقتصادی با طرف‌های تجاری خارجی به ویژه در زمینه تسهیل مبادلات تجاری و سرمایه گذاری خارجی از طریق حذف اسناد کاغذی و جایگزینی تبادل اطلاعات الکترونیکی و با عنایت به اینکه تجارت بدون کاغذ از طریق استعلام سیستمی از مراجع صادر کننده، اعمال نظارت و شفافیت در فرآیندهای تجاری خارجی را افزایش داده و امکان بروز تخلفات و مفاسد از طریق جعل اسناد مذکور را از بین خواهد برد، هیئت وزیران مجوز امضای معاهده (کنوانسیون) یاد شده را در خرداد ماه ۱۳۸۶ صادر کرد.

اصلاح آیین‌نامه نحوه تشکیل جلسات و چگونگی اتخاذ تصمیمات هیأت داوری

هیات وزیران روز یکشنبه (18 دی ماه) به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به منظور رفع برخی ایرادات و ابهامات موجود در تصویب نامه دولت در خصوص آیین نامه نحوه تشکیل جلسات و چگونگی اتخاذ تصمیمات هیأت داوری موضوع ماده (۲۱) قانون برنامه پنجساله سوم توسعه کشور، پیشنهاد وزارت دادگستری مبنی بر اصلاح آیین نامه مذکور را به تصویب رساند.

اصلاح آیین‌نامه اجرایی اعطای اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان

هیات وزیران همچنین به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع مغایرت قانونی موجود در آیین نامه اجرایی بند (ت) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش بنیان موضوع اعطای اعتبار مالیاتی به شرکت های دانش بنیان با هدف حمایت از تعمیق فناوری، با اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه فوق، موضوع عدم شمول سرمایه گذاری در طرح های مصوب موضوع این آیین نامه از مشوق های مالیاتی بندهای (س) و (ث) ماده (۱۳۲) قانون مالیات های مستقیم، از ماده (۱۲) آیین نامه یاد شده حذف شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-09 12:25

افزودن دیدگاه جدید