کد مطلب: 

276048

ایلان ماسک ۱۳ میلیارد دلار از دست داد

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می‌دهد ایلان ماسک از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، ۱۳ میلیارد دلار از دست داده است.
ایلان ماسک

به گزارش سیتنا، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می‌دهد ایلان ماسک، سال ۲۰۲۲ را به عنوان اولین و تنها فردی در تاریخ که ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد، پشت سر گذاشت و از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، ۱۳ میلیارد دلار دیگر از ثروتش را از دست داده است.

مالک توییتر سال میلادی گذشته بیش از هر میلیاردر دیگری پول از دست داد و عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به برنارد آرنو، مدیرعامل غول کالاهای لوکس فرانسوی ال‌وی‌ام‌اچ واگذار کرد. ایلان ماسک با ثروت خالص ۱۲۴ میلیارد دلار تا پنجم ژانویه، همچنان دومین فرد ثروتمند جهان است.

عمده ثروت ایلان ماسک مربوط به سهامی است که در شرکت خودروسازی برقی تسلا در اختیار دارد. ارزش سهام این شرکت در سال ۲۰۲۲، حدود ۷۰ درصد ریزش کرد.

سرمایه گذاران تسلا در بحبوحه خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک، نسبت به تعهد او در این شرکت خودروسازی ابراز نگرانی کردند. کوگوآن لئو، سومین سهامدار حقیقی بزرگ تسلا، در دسامبر در توییتی نوشته بود ایلان تسلا را رها کرده و تسلا هیچ مدیرعاملی ندارد. این شرکت لایق آن است که یک مدیرعامل تمام وقت داشته باشد و به آن نیاز دارد.

ماسک سهام تسلا به ارزش میلیاردها دلار را برای تهیه پول خرید توییتر فروخت.

طبق گزارش بلومبرگ، سهام ایلان ماسک در شرکت فضایی اسپیس ایکس، اکنون بزرگترین دارایی او به شمار می‌رود.

علاوه بر مشغولیت ایلان ماسک در توییتر، تسلا قربانی افت تقاضا برای خودروهای برقی به خصوص در چین شد که یکی از بزرگترین بازارهای این شرکت محسوب می‌شود. تسلا سال گذشته با کاهش قیمت خودروهای دست دوم تسلا، مجبور شد تخفیف بی سابقه‌ای عرضه کند.

اما آدام جوناس، تحلیلگر بانک مورگان استنلی بر این باور است که تسلا همچنان در رقابت خودروی برقی در سال ۲۰۲۳ پیشتاز خواهد بود زیرا عرضه این شرکت از تقاضای مصرفی بالاتر خواهد بود.

در این بین، توییتر همچنان شاهد بی‌نظمی است. ایلان ماسک اواخر دسامبر یک نظرسنجی برگزار کرد و از کاربران توییتر پرسید آیا باید از مقام خود به عنوان مدیرعامل توییتر کناره گیری کند. بیش از ۱۷.۵ میلیون کاربر، رای مثبت دادند. ماسک در توییتی نوشت: به محض این که فردی را پیدا کند که به حد کافی احمق باشد تا این شغل را قبول کند، از مدیرعاملی توییتر استعفا خواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت بیزنس اینسایدر، از زمان خریداری توییتر توسط ایلان ماسک، هزاران کارمند این شرکت اخراج شده‌اند و توییتر با کاهش آگهی دهندگان روبرو شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 2.7 (3 رای)
سیتنا 5
2023-01-07 15:17

افزودن دیدگاه جدید