کد مطلب: 

276039

نمایشگاه CES لاس‌وگاس؛ نمایش جدیدترین تجهیزات الکترونیکی

نمایشگاه CES یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری می باشد که حدود صد هزار بازدید‌کننده دارد و این دوره آن با بیش از ۳۰۰۰ غرفه‌دار از سراسر جهان در لاس‌وگاس برگزار می‌شود تا غول‌های فناوری و شرکت‌های نوپا ایده‌های هوشمندانه خود را به نمایش بگذارند.
نمایشگاه CES لاس‌وگاس؛ نمایش جدیدترین تجهیزات الکترونیکی

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، از عظیم‌ترین غول‌های فناوری تا شرکت‌های نوپا همگی اگر بخواهند می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند. مکانی برای ارائهٔ ایده‌های هوشمندانه که بعضی از آنها حتی کمی نامعقول است.

روسیه در نمایشگاه سال ۲۰۲۳ حضور ندارد. دفعه پیش که در سال ۲۰۲۰ در این نمایشگاه شرکت کردم با خودرو بدون راننده ساخت یاندکس، غول فناوری روسیه گشتی در شهر زدم اما امسال گری شاپیرو، مدیر انجمن فناوری مصرف‌کنندگان که ادارهٔ این نمایشگاه را به عهده دارد می‌گوید روسیه جایی در این نمایشگاه ندارد.

او می‌گوید:به دلیل شرایط سیاسی موجود ما از آنها دعوت نکردیم. احساس می‌کردیم حضور آنها در نمایشگاه مناسب نیست. این ماجرا ربطی به سیاست و خط‌ مشی‌های ایالات متحده ندارد، این سیاست‌های سازمان خود ماست.

نمایشگاه CES

شاپیرو می‌گوید چند شرکت روسی درخواست شرکت در نمایشگاه کرده بوده‌اند.ما به آنها گفتیم اگر علاقمند هستند می‌توانند شرکت خود را به کشور دیگری منتقل کنند.

موضع‌گیری شاپیرو دربارهٔ جنگ روسیه و اوکراین از روی پرچم اوکراین که به کت خود سنجاق کرده روشن است. او می‌گوید حدود ده شرکت فناوری اوکراینی در نمایشگاه حضور دارند که همه فناوری‌هایی در زمینهٔ توسعهٔ پایدار ارائه می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها به نام ریلیف، از برگ‌های خشک درختان، کاغذ تولید می‌کند.

نمایشگاه CES

هنوز چند دقیقه از ورود من به مراسم پیش‌نمایش نگذشته بود که این کارها را انجام دادم:

  • تتوی موقت با چاپگر جوهر‌افشان کوچکی از یک شرکت کره‌ای
  • خوردن ماکارون (شیرینی فرانسوی) تهیه‌شده با دستگاه مخلوط‌کن هوشمند شرکت جنرال‌الکتریک آمریکا
  • دیدن خبرنگاری که در‌حال‌ رکاب زدن دوچرخه و هد‌ست واقعیت مجازی بر چشم‌هایش در تلاش بود که نفس‌زنان مصاحبه‌ای انجام دهد

به من می‌گویند وسیله‌ای به اندازه مکعب روبیک از چوب به‌رنگ طلایی قرار است راه‌حل استفاده طولانی از صفحه‌های نمایش باشد. نام آن اووم کوئیست است که نوعی بازی شبیه اتاق فرار است که هر بار فقط به مدت ۶۰ دقیقه می‌توان بازی کرد.

نمایشگاه CES

من با ربات چت صوتی Talkr.ai. هم حرف زدم که مانند ChatGPT (ربات چت) است که می‌تواند حرف بزند. با شور و شوق گفتگو را شروع کردیم اما وقتی با یک گوشی تلفن قدیمی خواستم پرسشی مطرح کنم پاسخی دریافت نکردم. ارائه‌دهندهٔ این فناوری با ناراحتی گفت شاید به دلیل شلوغی محیط اطراف باشد.

تجهیزات گوناگون تناسب اندام و ورزش همراه با وسایل هوشمند خانگی از مهم‌ترین تجهیزات ارائه‌شده در نمایشگاه است. فناوری‌هایی در جهت توسعهٔ پایدار هم نقش پر‌رنگی در میان شرکت‌کنندگان نمایشگاه دارد که با توجه به اینکه به‌طور‌معمول فناوری با حفظ محیط زیست ناهماهنگ است و بیشتر تولیدات و محصولات به‌سختی بازیافت می‌شوند نکتهٔ جالب‌توجهی است.

نمایشگاه CES

سامسونگ اعلام کرده است که کنترل از راه دور خورشیدی ساخت این شرکت از پلاستیک‌های بازیافتی دریا و بازیافت قوطی‌های آلومینیومی ساخته شده است.

شرکت فرانسوی آپ‌ اند گو شارژر بی‌سیم قابل‌استفاده در همه خودرو‌های الکتریکی عرضه کرده است. صفحهٔ گرد کوچکی که زیر خودرو قرار می‌گیرد و به آداپتور وصل می‌شود که به کمک آن نوعی جریان القای الکتریکی اتفاق می‌افتد. الی شیشپوردیک، نمایندهٔ شرکت سازنده می‌گوید این شارژر حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو قیمت خواهد داشت.

او می‌گوید:وقتی این کار را با تلفن می‌توانیم انجام دهیم چرا با خودرو نتوانیم؟

من با بسیاری از کاربران خودرو‌های الکتریکی گفتگو کرده‌ام و همه می‌گویند سیستم کابلی آنطور که باید کارایی ندارد.

این نمونه برای شارژ نیاز به چندین ساعت دارد اما امیدوارم که با سرمایه‌گذاری‌های بیشتر که هدف بسیاری از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه است بتوانیم بین۱۰ تا ۳۰ دقیقه خودرو را شارژ کنیم.

سی‌ای‌اس نمایشگاه عمومی نیست. سالن پر از خبرنگاران و کارشناسان و مهمانان دیگر است. اما برای بسیاری از کهنه‌کار‌ها این نمایشگاه آن شور و هیجان و شگفتی‌آفرینی‌های سال‌های گذشته را ندارد. من تلاش می‌کنم تا محصولات و تجهیزات جالبی پیدا کنم و هرچه زمان می‌گذرد و به پایان روز نزدیک می‌شویم موج نارضایتی بیشتر حس می‌شود.

نمایشگاه CES

پائلو پسکاتوره از پی‌پی اینسایت می‌گوید:به نظر من مثل همیشه است، بدون هیچ فناوری چشم‌گیر و قابل‌توجه.

مثل بسیاری از رویداد‌های نمایشگاهی دیگر سی‌ای‌اس هم از اثر کووید در‌امان نمانده است. سال گذشته فقط ۴۰ هزار نفر در این نمایشگاه شرکت کردند. پیش از کووید حدود ۲۰۰ هزار بازدید‌کننده داشته است. البته بسیاری از شرکت‌کنندگان و مهمانان امسال هنوز از راه نرسیده‌اند.

هر وقت در نمایشگاه سی‌ای‌اس شرکت می‌کنم احساسی شبیه جویندگان طلا دارم و می‌دانم با ذهن باز و کفش‌های راحت همیشه می‌توانم آنچه می‌جویم بیابم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-01-07 10:48

افزودن دیدگاه جدید