کد مطلب: 

275791

توسعه فناوری‌های نوظهور و کاربردی در حوزه هوشمندسازی با کمک طرح‌های نوآورانه

ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در راستای یکی از رسالت‌های خود به منظور توسعه فناوری‌های نوظهور و کاربردی در حوزه‌های مرتبط با هوشمندسازی؛ طرحی با عنوان «جهش هوشمندسازی» را اجرایی کرده است.
توسعه فناوری‌های نوظهور و کاربردی در حوزه هوشمندسازی با کمک طرح‌های نوآورانه

به گزارش سیتنا، پیرو فراخوان طرح جهش هوشمندسازی ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در خردادماه سال جاری، برگزیدگان این طرح 17 دی‌ماه 1401 معرفی خواهند شد.

ستاد در راستای یکی از رسالت‌های خود به منظور توسعه فناوری‌های نوظهور و کاربردی در حوزه‌های مرتبط با هوشمندسازی؛ طرحی با عنوان «جهش هوشمندسازی» را اجرایی کرده است. این طرح حمایتی در تلاش است تا عناصر مختلف پیشران برای توسعه زیست بوم هوش مصنوعی و هوشمندسازی در کشور را هدف قرار دهد و بتواند به عنوان یک اهرم؛ منجر به شتاب گرفتن فعالیت‌های عناصر این زیست‌بوم شود. این طرح بر اساس اولویت‌های فناورانه و مساله محور ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی ارائه شده است.

اولویت‌های مساله محور طرح جهش هوشمندسازی شامل «سلامت دیجیتال»، «امنیت دیجیتال»، «هوشمندسازی صنعتی و انقلاب صنتعتی چهار»، «فینتک»، «هوشمندسازی انرژی» و «کشاورزی هوشمند» می شود و طرح‌های دریافتی باید حداقل یکی از فناوری‌های «هوش مصنوعی»، «اینترنت اشیا»، «زنجیره بلوکی»، «واقعیت افزوده»، «واقعیت مجازی» و «رباتیک» را توسعه محصول خود استفاده می‌کردند.

طبق آیین نامه تدوین شده طرح جهش هوشمندسازی شرکت‌های کوچک و متوسط برگزیده در این طرح با همکاری صندوق پژوهش و فناوری اقتصاد دیجیتال تا سقف 10 میلیارد ریال و شرکت‌های نوپا تا سقف چهار میلیارد ریال تسهیلات با تنفس و قابل تبدیل به بلاعوض (در صورت دستیابی به شاخص‌های عملکردی تعریف شده) برای توسعه محصول و یا توسعه بازار و دریافت خواهند کرد.

همچنین در رویداد معرفی برگزیدگان سه طرح برتر از طرف کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو جوایزی را دریافت خواهند کرد. در این بخش 68 طرح ارسال شده است که شامل سه طرح امنیت دیجیتال، 17 طرح سلامت دیجیتال، 11 طرح فینتک، هفت طرح کشاورزی هوشمند، چهار طرح هوشمندسازی انرژی و 26 طرح هوشمندسازی صنعتی و انقلاب صنعتی است.

مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها نیز از دیگر اهداف حمایتی این طرح هستند. در این بخش استارتاپ‌های فناورانه تایید شده در مراکز نوآوری و یا شتابدهی تا سقف یک میلیارد ریال و (حداکثر برای چهار استارتاپ مستقر در یک شتابدهنده یا مرکز نوآوری) معرفی شده به عنوان تسهیلات سرمایه بذری دریافت خواهند کرد که در صورت دستیابی به شاخص‌های عملکردی مورد نظر این تسهیلات نیز قابل تبدیل به بلاعوض خواهد بود. در این بخش نیز بیش از 90 طرح استارتاپی ارسال شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-12-31 15:30

افزودن دیدگاه جدید