کد مطلب: 

275779

پست بانک ایران؛ رتبه اول سود در میان بانک‌های بورسی

مدیرعامل پست بانک ایران گفت: در پست بانک ثبات و رشد قیمت سهام یک موفقیت است که از ابتدای سال ۴۹ درصد افزایش قیمت سهام داشته‌ایم و سود شش ماهه ابتدای امسال هر سهم نیز ۶۳ تومان بوده است که این سود در تمام بانک های بورسی رتبه نخست را دارد.
بهزاد شیری

به گزارش سیتنا، بهزاد شیری درباره عملکرد 9 ماهه این بانک به تسهیلات پرداخت شده در 9 ماهه گذشته اشاره کرد و گفت: 273 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای 271 هزار شخص حقیقی و حقوقی پرداخت شده است که این رقم نسبت به 9 ماهه سال گذشته 90 درصد رشد مبلغ پرداخت شده داشته است.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود برای پرداخت تسهیلات از افزایش صدور ضمانت‌نامه‌ و اعتبار اسنادی داخلی در بانک خبر داد و افزود: به دلیل اینکه محدودیت‌های پرداخت تسهیلات از طرف بانک مرکزی شامل اقلام تعهدی نیست بر همین اساس صدور ضمانت‌نامه ۲۴۵ درصد و اعتبار اسناد داخلی 320 درصد در ۹ ماهه سال جاری رشد داشته است.

شیری با اشاره به اینکه پست بانک ایران 49 درصد سهامدار بخش غیر دولتی دارد، تصریح کرد: 34,5 درصد سهامدارن پست بانک نیز سهامدارن خرد (مردم) هستند که بر اساس آمار 30 آذرماه سال جاری،بالغ بر 14 هزار شخص می‌شوند.

وی رشد منابع داخلی بانک در 9 ماهه گذشته را 60 درصد اعلام کرد و افزود: در بانک ثبات و رشد قیمت سهام خود یک موفقیت است که از ابتدای سال ۴۹ درصد افزایش قیمت سهام داشته‌ایم و سود شش ماهه ابتدای امسال هر سهم نیز ۶۳ تومان بوده است که این سود در تمام بانک های بورسی رتبه نخست را دارد.

مدیرعامل پست بانک ایران درباره رشد بیش از سقف اعلام شده بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات نیز گفت: بانک مرکزی برای کنترل رشد نقدینگی در جامعه به بانک ها اجازه می‌دهد تا یک مقدار مشخصی تسهیلات نسبت به ماه قبل پرداخت کنند که این رقم برای پست بانک کمتر از دو درصد رشد تسهیلات در ماه است.

وی افزود: پست بانک ایران در یک دوره دو ساله از آذرماه 99 تا آذرماه 1401 رشدی حدود چهار درصدی در پرداخت تسهیلات در ماه داشته و از سقف مقرر بانک مرکزی عبور کرده است در حالی که هیچ استقراضی از بانک مرکزی نداشته و توانسته از طریق رشد سپرده‌ها این تسهیلات را برای رفع نیازهای مردم و واحدهای تولیدی پرداخت کند.

شیری با تاکید به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و تبصره 18 وزارت ارتباطات، گفت: بیش از 50 درصد این تسهیلات در حوزه روستایی و خرد است و 25 درصد تسهیلات پرداختی نیز تکلیفی است و بخش عمده ای هم فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.

وی رشد سپرده‌ها در پست بانک ایران را بر مبنای سند راهبردی و برنامه عملیاتی و شاخص های که تعریف شده است عنوان کرد و افزود: بر اساس این برنامه عملکرد شعبه‌ها در تمام ایران به صورت ماهانه ارزیابی می‌شود و در برابر عملکرد افراد و شعبه‌ها در جذب و رشد سپرده‌ها و سایر شاخص های عملکردی کارانه پرداخت می‌شود و این موضوع از ابتدای سال 98 در پست بانک نهادینه شده است و باعث شده که ما در تمام ارزیابی ها رتبه اول کسب کنیم.

بنابه این گزارش، اول دی ماه بیست ‌و هفتمین سالروز تاسیس پست بانک ایران بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-12-31 12:19

افزودن دیدگاه جدید