کد مطلب: 

275194

هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین؛ زیرساخت‌های لازم کسب‌و‌کارها

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاکچین و شبکه پرداخت آنلاین از زیرساخت‌های مورد نیاز کسب‌و‌کارهای امروز است.
 محمد قطبی

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام محمد قطبی در وبینار آموزشی با عنوان «کار و اشتغال؛ ضرورت‌ها، واقعیت ها» که به همت خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به برشمردن زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی کسب و کارها پرداخت و گفت: حمل و نقل و توزیع اولین بخش زیرساخت‌های مورد برای نیاز راه اندازی کسب و کارهاست و می‌تواند به صورت‌های ریلی، هوایی، زمینی، شبکه پست، شبکه توزیع خصوصی همچون اسنپ و پیک موتوری باشد.

وی افزود: فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین و شبکه پرداخت آنلاین از دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز کسب و کارهای امروز است. بازارچه و پلتفرم فروشگاهی محلی، شهری، مجازی و غیره نیز به عنوان زیرساخت‌هایی برای کسب و کارهای مختلف مورد اهمیت است.

وی تبلیغ و اطلاع رسانی را سومین بخش زیرساخت‌های کسب و کار دانست و گفت: تبلیغات محیطی، تبلیغات آنلاین و مجازی، تلویزیون و رادیو از جمله عرصه‌های تبلیغ و اطلاع رسانی برای کسب و کارها محسوب می‌شود.

قطبی کمک به اطلاع رسانی بیشتر ایده‌های جدید جوانان کارآفرین را یکی از لوازم رشد آنها برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه نباید به تولید آگهی‌های بازرگانی و یا صرف انجام مصاحبه با افراد صاحب ایده اکتفا کرد.

وی با اشاره به چالش‌های ممکن در مسیر موفقیت کسب و کارها افزود: شبکه پست ضعیف، حمل و نقل گران قیمت و با تأخیر، زیرساخت‌های فناورانه بسیار ضعیف و پلتفرم‌های کم و ضعیف از جمله چالش‌های زیرساختی پیش روی کسب و کارهاست که حل بخشی از آنها به دستگاه‌های دولتی بازمی گردد.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق بیان داشت: برای رونق کسب و کارها در کشور می‌بایست فرهنگ کار ایجاد و یا تقویت گردد و برای این کار لازم است انگیزه و آگاهی افراد از طریق ترویج رسانه‌ای همچون برنامه‌های تلویزیونی میدون و شبکه ایران کالا که سابقاً وجود داشت، افزایش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-12-13 14:53

افزودن دیدگاه جدید