کد مطلب: 

275074

نمایشگاه تلکام 1401 از تقویم نمایشگاهی امسال خارج شد

نمایشگاه تلکام 1401 که قرار بود از تاریخ 19 لغایت 22 دیماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شود، پس از انصراف سندیکا و اتحادیه صنعت مخابرات ایران از حضور در این نمایشگاه، همان‌گونه که سیتنا هم پیش‌تر گمانه‌زنی کرده بود، نهایتا از تقویم نمایشگاهی امسال خارج شد.
نمایشگاه تلکام 1401 از تقویم نمایشگاهی امسال خارج شد

به گزارش خبرنگار سیتنا، نمایشگاه تلکام از مهمترین نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت مخابرات است که هر ساله با حضور شرکت‌های دولتی و خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود. سال گذشته نمایشگاه تلکام برخلاف دوره‌های قبل از آن، بدون مراسم افتتاحیه رسمی و سخنرانی مقامات مسوول آغاز به کار کرد و تشکل‌های اصلی برگزار کننده نمایشگاه تلکام همچون سندیکا و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و اکثر شرکت‌های عضو این تشکل ها در این نمایشگاه حضور نداشتند.

شرکت مخابرات ایران، ناجی نمایشگاه تلکام 1400 بود

سال گذشته، مهندس فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در سرمقاله هفتاد و ششمین شماره از ماهنامه نسل چهارم، نوشت: در سال ۱۳۹۸، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از انجام تحقیقات میدانی که گزارش مکتوب آن‌هم وجود دارد، به این نتیجه رسید که ادامه نمایشگاه به این صورت و حضور زیرمجموعه وزارتخانه در نمایشگاه تلکام توجیهی ندارد و گزینه کنفرانس ظرفیت را به‌جای آن پیشنهاد نمود. در تلکام ۹۹  هم شرکت مخابرات ایران از حضور در نمایشگاه تلکام انصراف داد. سندیکا و اتحادیه صنعت مخابرات ایران در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برای رفع ایرادات این نمایشگاه وارد موضوع نمایشگاه شدند و تلاش بسیار کردند و با راهبری خود نمایشگاه را حفظ و به شرکت نمایشگاه های بین المللی برای اصلاح رویه برگزاری تلکام و تجدیدنظر در انتخاب مجری تخصصی در حوزه ICT هشدارهای لازم را دادند.

رستگار تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ هم با دوبار تغییر در زمان برگزاری تلکام، نهایتا برای بار سوم شرکت مخابرات ایران پیشقدم برای برگزاری این نمایشگاه شد و در حد فرصت باقیمانده توانست نظر تعدادی از اپراتورها و شرکت‌های تولیدی و خدماتی را برای حضور در تلکام ۱۴۰۰ جلب نماید و در حقیقت شرکت مخابرات ایران، ناجی نمایشگاه تلکام بود.

نمایشگاه تلکام 1400 در شان صنعت مخابرات کشور نبود

دکتر داوود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران هم در گفت‌وگو با ماهنامه نسل چهارم در حالی که برگزاری نمایشگاه تلکام 1400 را ضعیف و در شان صنعت و خانواده بزرگ مخابرات کشور ندانست، تاکید کرد که برای برگزاری هر چه موثرتر نمایشگاه تلکام سال آتی باید از هم اکنون با تشکیل شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تلکام و با حمایت وزارت ارتباطات و با راهبری سندیکا و اتحادیه، زمینه مشارکت حداکثری بازیگران اصلی صنعت فاوا در این رویداد بزرگ مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نمایشگاه تلکام ضعیف برگزار شد و در شان صنعت و خانواده بزرگ مخابرات کشور نبود. همان طور که پیش از برگزاری نمایشگاه هم تاکید بر این موضوع داشتیم که نمایشگاه در دنیای امروز یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به صادرات کالاها و خدمات هستند که در کشورهای توسعه یافته با تغییر نگاه از سبک نمایشگاه‌های سنتی به سبک های جدید و مبتنی بر فناوری های نوین، روز به روز بر کیفیت و محتواهای نمایشگاه‌های بین المللی افزوده گردیده و شاهد نوآوری‌های قابل توجهی در این گونه نمایشگاه‌ها هستیم. متاسفانه صنعت نمایشگاه در کشور ما پیشرفت چندانی نداشته و در طول سالیان اخیر، شاهد سنتی ترین سبک اجرای نمایشگاه ها که غالبا بدون حضور شرکت های خارجی و یا حتی مهمان خارجی است، بوده‌ایم.
شرکت‌های مخابراتی رغبتی به حضور در نمایشگاه تلکام ندارند

فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، به سیتنا گفت که قبل از وصول مطالبات شرکت‌های تولیدی و خدمات فنی مهندسی مخابراتی از شرکت مخابرات ایران، دلیلی برای صرف هزینه جهت حضور در نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات (تلکام) دیده نمی‌شود و این شرکت‌ها رغبتی به حضور در این نمایشگاه ندارند.

فریبرز نژاد دادگر، دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران طی گفت‌وگو با سیتنا ضمن تاکید بر اینکه «کسب‌وکارهای حوزه‌ی فاوا تمایلی به حضور در نمایشگاه تلکام امسال ندارند» گفت: در شرایط حاکم بر کشور و رکود کسب و کارها اگر دولت و حاکمیت نتوانند در اجرا و سیاست گذاری های حاکم بر نمایشگاه ها تحولی ایجاد نمایند یا تسهیلاتی را در شرایط رکود و فقر اقتصادی فراگیر فراهم نسازند، با بی اعتمادی به منظور حضور در چنین نمایشگاه هایی روبرو خواهیم بود و این گونه نمایشگاه ها جایگاه واقعی خود را از دست خواهند داد.
نمایشگاه تلکام 1401 از تقویم نمایشگاهی خارج شد

نمایشگاه تلکام سال جاری برگزار نمی شود

پیرو اطلاعات منتشر شده پیشین از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (ایران تلکام 1401)، مبنی بر اینکه این نمایشگاه با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج.ا.ایران، از تاریخ 19 لغایت 22 دیماه 1401 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد، همان گونه که سیتنا پیش‌تر اطلاع داده بود، نهایتا نمایشگاه تلکام از تقویم نمایشگاهی امسال خارج شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-12-10 18:56

افزودن دیدگاه جدید