کد مطلب: 

274986

ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در مریلند آمریکا

فرماندار ایالت مریلند آمریکا با صدور یک دستور فوق العاده، استفاده از اپلیکیشن ویدئویی چینی تیک‌تاک در دستگاه‌ها و شبکه‌های دولت ایالتی را ممنوع کرد.
 تیک‌تاک

به گزارش سیتنا، کریستی نوئم، فرماندار ایالت داکوتای جنوبی هم هفته گذشته فرمانی را امضا کرد که نصب یا استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های متعلق به دولت را ممنوع کرد و هنری مک مستر، فرماندار کارولینای جنوبی روز دوشنبه از یک سازمان ایالتی خواست استفاده از تیک‌تاک در گوشی‌ها و رایانه‌های دولت ایالتی را ممنوع کند.

ممنوعیتی که از سوی لری هوگان، فرماندار مریلند اعلام شده است شامل محصولات و پلتفرم‌های چینی و روسی متعددی است زیرا به گفته وی، این پلتفرم‌ها سطح غیرقابل قبولی از ریسک امنیت سایبری را برای این ایالت ایجاد می کنند. سازمان‌های شاخه اجرایی مریلند باید فورا این محصولات را از شبکه‌های ایالتی حذف کرده و مانع دسترسی به آنها شوند.

تیک‌تاک اعلام کرده است نگرانی‌هایی که باعث ممنوعیت‌های ایالتی در آمریکا شده، تا حد زیادی ناشی از اطلاعان نادرست بوده است. این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد ما از این که بسیاری از سازمان‌ها، دفاتر و دانشگاه‌های ایالت‌های آمریکا که از تیک تاک برای ایجاد گروه‌ها و ارتباط استفاده می‌کردند، دیگر به این پلتفرم دسترسی نخواهند داشت، مایوس شدیم.

دستور فرماندار مریلند شامل هواوی تکنولوژیز، ZTE، ویچت، QQ  و والت QQ، محصولات علی بابا و کسپرسکی روسیه می شود.

برندن کار، یکی از اعضای جمهوریخواه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا از اقدام هوگان تمجید کرد و گفت: این اقدام، از مریلند در برابر تهدیدهای مربوط به عوامل خارجی شرور، حمایت خواهد کرد.

کریستوفر ری، مدیر اف بی آی آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود فعالیت‌های آمریکایی تیک‌تاک، نگرانی‌های امنیت ملی ایجاد کرده و این خطر وجود دارد که دولت چین از این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئو برای تاثیرگذاری روی کاربران آمریکایی یا کنترل دستگاه آنها استفاده کند.

کمیته امور سرمایه گذاری خارجی در آمریکا که خرید شرکتهای آمریکایی توسط خارجیها را با هدف بررسی ریسکهای امنیت ملی مرور می‌کند، به دلیل نگرانی از احتمال دسترسی دولت چین به اطلاعات شهروندان آمریکایی، در سال ۲۰۲۰ به بایت دنس دستور داد فعالیتهای آمریکایی تیک‌تاک را بفروشد. این کمیته و تیک‌تاک ماه‌هاست سرگرم مذاکره بوده تا به توافق امنیت ملی برای حمایت از اطلاعات بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر این اپلیکیشن دست پیدا کنند.

ونسا پاپاس، مدیر تیک‌تاک در سپتامبر به کنگره آمریکا اعلام کرد تیک‌تاک به توافق نهایی با دولت آمریکا برای حمایت بیشتر از اطلاعات کاربران آمریکایی و رسیدگی کامل به منافع امنیت ملی آمریکا، نزدیک شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد دسترسی کاربران به دانلود وی چت و تیک‌تاک را مسدود کرده و این اپلیکیشن‌ها را در آمریکا ممنوع کند اما در مبارزات دادگاهی، شکست خورد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژوئن سال ۲۰۲۱ دستور داد مجموعه دستورات ترامپ برای ممنوعیت دانلود جدید این اپلیکیشن‌ها لغو شد و به وزارت بازرگانی دستور داد به بررسی نگرانی‌های امنیتی مربوط به این اپلیکیشن‌ها بپردازند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-12-07 15:00

افزودن دیدگاه جدید