کد مطلب: 

274943

افزایش ۹ درصدی مبلغ تراکنش‌های شاپرک در آبان 1401

طبق آمار تراکنش‌های بانکی، در آبان ماه سال جاری، بیش از ۹۲ درصد از کل تراکنش‌های شاپرک از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده و مبلغ تراکنش‌ها در این ماه نسبت به مهرماه ۹.۳۱ درصد افزایش یافته است.
تراکنش

به گزارش سیتنا، در آبان ۱۴۰۱، طبق اعلام شرکت شاپرک، بیش از سه میلیارد و ۷۳۲ میلیون تراکنش انجام شده که نسبت به مهر ۱۴۰۱، ۰.۵۹ درصد رشد داشته است. این در حالی است که این رقم نسبت به آبان سال گذشته، بیش از ۱۳ درصد بیشتر شده است.

در این میان، تغییرات مبلغی تراکنش‌ها نیز بیان گر افزایش ۹.۳۱ درصدی نسبت به ماه قبل و رسیدن به رقم ۷۷۰ هزار میلیارد ریال است. این در شرایطی است که رقم مذکور نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ (آبان ماه)، بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

جدول

جدول

سهم ابزارهای پذیرش از تراکنش‌ها چند درصد است؟

از سوی دیگر در آبان امسال، بیش از ۹۲ درصد از کل تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است؛ به گونه‌ای که بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در آبان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، کارتخوان فروشگاهی با ۹۲.۴۶ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با ۴.۸۰ درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با ۲.۷۴ درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نمودار

همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در آبان ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته، نشان می‌دهد تعداد ابزارهای فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی با رشد ۳.۶۶ درصدی همراه بوده؛ به گونه‌ای که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در آبان امسال با رشد ۸.۰۳ درصدی نسبت به مهر امسال به رقم ۶۰۳,۴۰۲ رسیده است؛ بنابراین مجموع تعداد این ابزارها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در دومین ماه پاییز به رقم ۹.۸۸۷.۸۹۶ رسیده که نسبت به ماه قبل، بیش از ۳ درصد بیشتر شده است.

جدول

از سوی دیگر مقایسه سهم تعداد هریک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار در آبان ۱۴۰۱، نشان می‌دهد سهم کارتخوان‌های فروشگاهی از بازار ۹۲.۶۳ درصد بوده است که این میزان در مهر امسال، ۹۲.۸۳ درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در هشتمین ماه سال ۱۴۰۱، به ۱.۲۷ درصد رسیده که نسبت به مهرماه، کاهش یافته است. اما در این میان، سهم ابزار پذیرش اینترنتی همچون ماه قبل، با افزایش نسبت به مهرماه، به رقم ۶.۱۰ درصد رسیده است. این رقم در شروع پاییز، ۵.۸۶ درصد بود.

جدول

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-12-06 15:07

افزودن دیدگاه جدید