کد مطلب: 

274896

ضرورت اتصال دانشگاه‌ها به حوزه فناوری و دانش‌بنیان

رئیس سازمان امور دانشجویان، گفت: اگر دانشگاه‌ها موضوع اشتغال‌پذیری را جدی بگیرند، اشتیاق دانشجویان به ورود به حوزه فنی و مهندسی نیز افزایش می‌یابد، بنابراین اتصال دانشگاه‌ها به حوزه فناوری و دانش‌بنیان بسیار اهمیت دارد.
هاشم داداش‌پور

به گزارش سیتنا به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور ضمن بازدید از دانشکده فنی و مهندسی گرمسار در نشست با هیئت رئیسه این دانشگاه گفت: همه دانشگاه‌ها چرخه‎‌ عمری دارند که بر اساس آن جوانی و حرکت در مسیر رشد را تجربه می‌کنند. بنده تا کنون به اغلب دانشگاه‌های کشور سفر کرده‌ام، دانشگاهی همچون دانشگاه گرمسار که آموزش عالی در آن جریان دارد و قدمت آن به ده سال می‌رسد به نظر بنده پیشرفت خوبی داشته است. 

داداش‌پور با بیان اینکه باید از ظرفیت صنعت‌گران برای درآمدزایی در دانشگاه استفاده کرد، ادامه داد: اگر دانشکده فنی و مهندسی گرمسار بخواهد بیش از گذشته پیشرفت داشته باشد باید به این عرصه ورود پیدا کند. منابع دولتی برای انجام کارهای بزرگ کافی نیست و در این راستا لازم است تا مجموعه دانشگاه‌ها به درآمد‌زایی بپردازند. 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: تعداد داوطلبان کنکور تجربی حدود ۶۰۰ هزار نفر هستند در حالی که میزان تقاضا به مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی  حدود ۳۷ هزار نفر است و اگر این تعداد نیز در  دانشگاه های غیر انتفاعی و آزاد مشغول به تحصیل شوند تنها حدود ۱۲ درصد از تقاضای قبل پاسخ  داده می‌شود و این نشان می‌دهد که بخش مهمی از میزان تقاضای پاسخ داده نمی‌شود در حالی که بخشی از این دانشجویان نخبگان کشور محسوب می‌شوند که امکان راه‌یابی به حوزه  فنی و مهندسی را نیز ندارند در صورتی که رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه برای پیشرفت کشور بسیار مهم هستند. 

دکتر داداش پور با اشاره به اینکه دانشگاه‌های فنی و مهندسی به خوبی نتوانسته‌اند ارتباط بین صنعت و دانشگاه را ایجاد کنند، اظهار کرد: با توجه به این موضوع و میزان تمایل در جامعه نسبت به رشته‌های فنی و مهندسی  تغییر پیدا کرده است در حالی که این‌گونه نیست و رشته‌های فنی و مهندسی درآمدزاترین رشته‌های دنیا هستند.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پایان خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه‌ها موضوع اشتغال‌پذیری را جدی بگیرند، اشتیاق دانشجویان به ورود به حوزه فنی و مهندسی نیز افزایش می‌یابد، بنابراین اتصال دانشگاه‌ها به حوزه فناوری و دانش‌بنیان بسیار اهمیت دارد. در این راستا به هر میزان به شناسایی صنایع مرتبط با رشته و ارتباط با آن‌ها بپردازید میزان اشتیاق دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی نیز افزایش می‌یابد. 

گفتنی است؛ مراسم عملیات کلنگ زنی خوابگاه دانشجویی متاهلین و مرکز تندرستی و مشاوره دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی گرمسار نیز با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان انجام شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-12-05 10:49

افزودن دیدگاه جدید