کد مطلب: 

274665

چین: اعتیاد کودکان به بازی‌های رایانه‌ای را رفع کردیم

یک گزارش در چین می‌گوید اعتیاد کودکان و نوجوانان چینی به بازی‌های رایانه‌ای مهار شده است، لذا ممکن است مقامات چینی محدودیت های اعمالی بر کودکان چینی که اجازه بیش از سه ساعت بازی رایانه‌ای در طول هفته را ندارند، کاهش دهند.
چین: اعتیاد کودکان به بازی‌های رایانه‌ای را رفع کردیم

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، کمیته گروه صنایع بازی‌های کامپیوتری چین وابسته به کمیته تنظیم‌کننده بازی‌ها چنین ادعایی را مطرح کرده است و ممکن است این امیدواری را ایجاد کند که مقامات چین - که زمانی بازی های ویدیویی را به عنوان «تخدیرکننده ذهن» مورد حمله قرار می دادند - ممکن است محدودیت های شدید بازی در کشور را کاهش دهند.

از ماه اوت ۲۰۲۱، کودکان چینی حق ندارند بیش از سه ساعت در هفته بازی رایانه ای کنند.

«نتایج قابل‌توجه»

این بخشی از برنامه گسترده مقامات چینی برای محدودیت بخش عظیم فناوری این کشور بوده است که شامل شرکت تنسنت یکی از بزرگ‌‌ترین غول‌های بازی‌های رایانه‌ای در جهان هم شده است.

این گزارش به تائید شرکت ارائه‌دهنده داده‌ها سی‌ان‌جی هم رسیده است که اعلام کرده است ۷۵ درصد از کودکان و نوجوانان چینی اکنون کمتر از سه ساعت در هفته به بازی‌های کامپیوتری می‌پردازند.

در این گزارش آمده است شرکت‌های بازی‌های کامپیوتری چینی از جمله تنسنت به «نتایج قابل‌توجهی» دست یافته‌‌‌اند.

دولت چین به دلایل زیر با افزایش اعتیاد کودکان و نوجوانان به بازی‌های کامپیوتری مقابله می‌کند:

  •     افزایش «نزدیک‌بینی»
  •     کاهش تمرکز
  •     مشکلات روانی
  •     اختلالات خواب

توجه به مدت زمان استفاده از صفحه نمایش با دوران قرنطینه بر اثر بیماری کووید و کلاس‌های درس آنلاین تشدید شد.

به دنبال محدودیت بازی‌های کامپیوتری، دوئین، نسخه چینی تیک‌تاک، کاربران زیر ۱۴ سال را از استفاده بیش از ۴۰ دقیقه در روز منع کرد.

با آغاز زمستان و موارد جدید ابتلا به بیماری کووید در این کشور بچه‌ها مدت زمان بیشتری را در خانه خواهند گذراند و بعضی از والدین به آنها اجازه می‌دهند که از حساب‌های کاربری آنها استفاده کنند تا سرگرم شوند.

بازی‌های رایانه‌ای در میان بزرگسالان چینی هم محبوبیت روز‌افزونی پیدا کرده است.

روزنامه چاینا‌ دیلی گزارش کرده است که بسیاری از سالمندان در خانه‌های سالمندان به بازی‌های آنلاین رو‌آورده‌اند تا «پیوند‌ خود را با نوه‌ها تقویت کنند».

شرکت نیکو‌پارتنرز، کارشناس بازی‌های کامپیوتری آسیایی اعلام کرد به دنبال این گزارش درآمد این شرکت در چین کاهش پیدا کرده است. اما لیزا کازماس هانسون، مدیر و مؤسس این شرکت می‌گوید «با وجود رشد اقتصادی، ورزش‌های آنلاین، بازی‌های رایانه‌ای و اشتیاق بیش از ۷۰۰ میلیون چینی علاقمند به بازی‌های کامپیوتری» آینده را مثبت می‌بیند.

او در ادامه می‌افزاید: «با شروع دوباره صدور مجوز برای بازی‌های رایانه‌ای و تطبیق با مقررات محلی وضع‌شده برای کودکان و نوجوانان ما دورنمای مثبتی برای گسترش کار خود می‌بینیم».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-11-27 16:27

افزودن دیدگاه جدید