کد مطلب: 

274647

مزاحمت در پیام‌رسان نزدیکا دردسرساز شد!

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری متهم سایبری که با ایجاد مزاحمت از طریق پیام رسان نزدیکا باعث سلب آرامش شاکی پرونده شده بود، خبر داد.
نزدیکا

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر مزاحمت های بی پایان شخصی ناشناس که منجر به ایجاد اختلاف خانوادگی برای وی شده بود، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهم با بدست آوردن اطلاعات شخصی و محرمانه شاکی با ارسال مطالب تهدید وآمیز منجر به ایجاد مزاحمت های تلفنی مکرر برای وی و خانواده اش گردیده است.

وی بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع که منجر به اختلاف خانوادگی بین زوجین گردیده بود، پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم شناسایی و طبق دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت.

سرهنگ جهانشیری گفت: متهم ابتدا منکر بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر موجود در پرونده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد و گفت به دلیل خصومت قبلی به محض اینکه متوجه شده فرد مورد نظر در پیام رسان نزدیکا حضور دارد با نقشه ای از قبل طراحی شده به وی نزدیک و در قالب دوست به اطلاعات محرمانه وی دست پیدا کرده و از اطلاعات بدست آمده در جهت اهداف خود و انتقام از شاکی سوء استفاده کرده است.

وی به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: هویت افراد در فضای سایبری پنهان است بنابراین کاربران ضمن حفظ امنیت اطلاعات خود ، در دوست یابی و استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسانها با دقت بیشتری عمل نمایند تا در دام سودجویان فضای سایبری گرفتار نگردند.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2022-11-27 09:20

افزودن دیدگاه جدید