کد مطلب: 

274493

نماینده کاشمر: ستون اساسی در اقتصاد پیشرفته شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در پیشرفت اقتصاد نقش کلیدی و راهبردی دارند و ما نیز ‌باید از ظرفیت این کسب‌و‌کارها در پیشبرد اقتصاد به بهترین نحو بهره ببریم.
جواد نیک بین

به گزارش سیتنا، جواد نیک بین نماینده مردم بردسکن و کاشمر به نقش کلیدی و راهبردی شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در پیشرفت اقتصاد اشاره کرد و گفت: کشورهای خواهان توسعه و کشورهایی که در شرق قاره آسیا به توسعه دست یافته‌اند، همگی از الگوی فناورانگی و نوآورانگی بهره برده‌اند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، درباره ضرورت توجه به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق عنوان کرد: مقام معظم رهبری، بارها بر نقش این شرکت‌ها تاکید داشته‌اند و ما نیز ‌باید از ظرفیت این کسب و کارها در پیشبرد اقتصاد به بهترین نحو بهره ببریم. مجلس نیز این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.

نیک بین با بیان این‌که نیاز است صنعت کشور خود را با تحولات هم سو کند و بهترین راه استفاده از نوآوری و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان است ادامه داد: این شرکت‌ها می‌توانند خلأ و شکاف فناوری را با استفاده از نوآوری و دانش خود، پر کنند.

زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق نیز با توجه به اهمیتی که دارد می‌تواند به یک نقطه کانونی در فعالیت‌های اقتصادی کشور تبدیل شود.

به گفته این نماینده، مجلس دو قانون مهم حمایت از جهش تولیدات دانش‌بنیان و تسهیل تولید را در همین راستا تدوین کرد. علاوه بر این با مذاکراتی که در مجلس صورت گرفت، در بودجه سال جاری نیز سهم خوبی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تخصیص یافت.

وی از نقش هدایتگر و نظارتی مجلس شورای اسلامی گفت و ادامه داد: این نهاد علاوه بر قانونگذاری مجلس یک شان نظارتی نیز دارد تا قوانین به خوبی اجرا شوند. بدیهی است که بحث حمایت از زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان نیازمند همکاری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران ستادی و مستقر در شهرستان‌ها است. از این رو این نهاد می‌تواند با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برای هم‌افزایی بیشتر در این زمینه و کمک به رفع چالش‌ها اقدام کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-11-21 15:12

افزودن دیدگاه جدید