کد مطلب: 

274474

سلطانی: باید نگاه به تولیدکننده اصلی صنعت ارتباطات در کشور متحول شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: توجه به تولیدکنندگان اصلی صنعت پیشران آی سی تی، یک ضرورت است و در این راستا نگاه تصمیم گیران به شرکت مخابرات ایران به عنوان زیرساخت اصلی ارتباطات کشور باید متحول شود.
مجید سلطانی

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس مجید سلطانی در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات در شرکت مخابرات ایران، که با حضور رییس و اعضای هیات مدیره شرکت، معاونین ستادی و مدیران مخابرات مناطق سراسر کشور برگزار شد، گفت: مجموعه مخابرات در حال حاضر به دنبال تحول است و نشانه این تحول در گزارش های ارائه شده مدیران مناطق و معاونان شرکت کاملا مشخص است.

وی با تشریح گزارش شش ماهه سال ۱۴۰۱ مخابرات ایران گفت: با توجه به نامگذاری سال در حوزه دانش بنیان و اهمیت آن در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، می توان گفت هنوز اقدام مهمی از سوی مقامات سیاستگذار در عرصه زیرساختی انجام نشده است.

سلطانی ضمن تشریح حمایت دولت سیزدهم در بخش های مختلف از صنعت ارتباطات گفت: متاسفانه در دولت های پیشین این نگاه حمایتی دیده نشد که ضربه های بسیاری به صنعت زیرساختی مخابرات وارد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ایجاد ارزش افزوده در حوزه مدیریت دارایی ها و سرمایه ها را در دو حوزه اخذ پروانه و تغییر کاربری املاک مورد نظر توضیح داد و گفت: ارایه طرح افزایش سرمایه شرکت و اخذ مصوبات اولیه هیئت مدیره و ساماندهی اماکن رفاهی گردشگری ذیل شرکت سرایه گذاری از جمله اقدامات اصلی در بخش مدیریت دارایی ها و سرمایه ها بوده است.

سلطانی گفت: تاسیس شرکت بازرگانی داخلی وخارجی با هدف صرفه جویی در تجهیزات و خرید، انجام شده است.

وی در توضیح فعالیت های حوزه مالی شرکت، گفت: ایجاد سیستم مکانیزه وجوه مربوط از جمله اقدامات مهم شرکت است.

سلطانی همکاری تجاری با همراه اول برای آغاز حرکت به سمت FMC و راه اندازی وای فای عمومی در هشت استان را از اقدامات مهم شرکت در بخش تجاری عنوان کرد.

وی گفت: افزایش ۲۸درصدی درآمد، بهترین افزایش درآمد علی رغم تمام مشکلات پس از خصوصی سازی ست که بدون در نظرگرفتن مصوبه حداقل نگهداری و صرفا با افزایش بهره وری و اتخاذ سیستم های تجاری با ارزش افزوده در کل کشور حاصل شده است.

وی افزود: در حوزه امنیت، ارزیابی و ممیزی سامانه های مخابرات از نظر کنترل دسترسی و ارتقای ارزیابی امنیتی بیش از ۱۶۵ سامانه مشغول به کار در شرکت از بعد کمی و کیفی، از فعالیت های مهم بخش امنیت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ساماندهی و مدیریت ترافیک در حوزه صوت بین الملل باعث افزایش درآمد وجلوگیری از ضرر مخابرات در این حوزه شده است.

سلطانی همچنین در حوزه سرمایه انسانی، به ابلاغ ساختار سازمانی مصوب هیئت مدیره به مناطق و حذف ۱۲هزار پست سازمانی در راستای چابک سازی و اضافه نمودن پژوهش و نوآوری به وظایف مرکز آموزش و راه اندازی شورای عالی پژوهش وگروه های پژوهشی به عنوان اقدامات مهم این بخش اشاره کرد.

وی افزود: کاهش هزینه هزار و صد میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ از محل بازنشسته شدن دو هزار نفر نیز از جمله اقدامات این بخش بوده است.

سلطانی گفت: در شش ماهه اول سال، در حدود۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه شبکه سرمایه گذاری شده است و علاوه بر آن از محل منابع انسانی طرح نجما، مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان قابل تحقق و دستیابی ست.

وی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات، تسریع توسعه و ارتقا سامانه ی بیلینگ تجاری، مدیریت سوییچ های مخابراتی پنجره واحد ارائه خدمات به مشتریان سامانه مخابرات من با مراجعه ۱۴ میلیون مشترک به صورت ماهانه و طراحی سکوی پیام رسانی سازمانی "رایکا" به عنوان پیام رسان داخلی شرکت از فعالیت های مهم این بخش است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با تشریح چالش جدی صنعت ارتباطات گفت: ارزیابی جدول تطبیق در آمد تلفن ثابت با شاخص های تورمی نشانگر و زیان های وارد شده به مخابرات در ۱۲ سال گذشته، لزوم توجه حداکثری نهادهای قانونگذاری و تصمیم گیر به توسعه مخابرات را نشان می دهد.

وی در مورد شائبه اینکه «مخابرات در صورتحساب های تلفیقی خود سودده است و نیاز به تغییر تعرفه یا حداقل نگهداری ندارد» گفت: هم اکنون در حوزه ارتباطات سیار درآمد در حال رسیدن به نقطه زیان دهی است و تببین واقعی این مسایل نیاز به آگاهی بخشی توسط مدیران مناطق دارد تا مفهوم "سود واقعی و سود اقتصادی" کاملا برای افراد تصمیم گیر و قانون گذار حوزه ارتباطات مشخص شود.

سلطانی گفت: همین ارزیابی ها و خروجی ها نشان دهنده پیشرفت مخابرات علی رغم برخی نا آگاهی ها و کارشکنی ها بوده و تمام کارکنان و مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید بدانند مخابرات سکوی پرتاب اصلی اقتصاد دیجیتال در کشور است.

دکتر رضا تقی پور انوری با اشاره به نهادینه شدن ارتباطات در جهان اسلام از صدر اسلام تاکنون گفت: هم اکنون وظیفه نهادهای تصمیم گیراست که با درک موقعیت حساس صنعت ارتباطات و به ویژه شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ ترین اپراتور ارتباطی کشور، مسیرصنعت پیشران ارتباطات را در توسعه و پیشرفت هموار کنند.

وی با اشاره به نقش مخابرات در توسعه ارتباطات اجتماعی در کشور، گفت: در واقع از عوامل اصلی تحول دیجیتال در جوامع، ارتباطات راه دور و اطلاعات و پردازش آن است که در توسعه ارتباطات اجتماعی نقش دارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.

مهندس ملک جعفریان در این نشست به عنوان مدیر مخابرات منطقه تهران که یکی از استان های برتر در ارزیابی عملکرد انتخاب شد، وی افزود: باتوجه به وسعت خدمات و اهمیت خاص منطقه تهران از لحاظ کمی و کیفی از سال ۹۷ پایش داخلی عملکرد منطقه آغاز شد و هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تلفن مشغول به کار در استان تهران وجود دارد که در هفت منطقه مخابراتی تهران، تقسیم شده است.

وی افزود ، پایش مناطق هفت گانه مخابراتی ، جلسه لاوصولی بر مناطق و در سطح روسای مراکز، بازدید از مراکز مخابراتی از جلسه فعالیت هایی است که برای کنترل تمرکز فعالیت ها در سطح مخابرات منطقه تهران انجام می شود.

مدیر مخابرات منطقه منطقه تهران گفت: هر دو هفته یکبار این پایش به صورت کلی در هر یک از هفت منطقه مخابراتی استان تهران انجام می شود.

وی افزود: کنترل پروژه ی مناطق در حوزه ی مختلف پایش اجرای فیبر BTS ها، کنترل و پایش لاوصولی های سنواتی و پایش در آمد، هزینه مناطق و مخابراتی به منظور تضمین درآمد نهایی، از برنامه هایی است که به صورت مستمر در استان تهران صورت می گیرد.

انتهای پیام

گزارش از زهرا رحیمی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-11-21 08:56

افزودن دیدگاه جدید