کد مطلب: 

274458

تعداد تراکنش‌های گذرگاه خدمات دولت از مرز 237 میلیون گذشت

در مهرماه سال جاری تعداد تراکنش‌های گذرگاه خدمات دولت (GSB) به بیش از 237 میلیون تراکنش رسید که در مقایسه با مهرماه سال گذشته رشد 57 درصدی را نشان می‌دهد.
گذرگاه خدمات دولت

به گزارش سیتنا، در مهر‌ماه سال جاری در گذرگاه خدمات دولت مرکز ملی تبادل اطلاعات که وظیفه‌ی پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی را بر عهده دارد؛ تعداد دستگاه‌های  سرویس‌دهنده از 71به 73 و دستگاه‌های سرویس‌گیرنده از 311 به 313 دستگاه و تعداد سرویس‌ها و متدهای پیاده‌سازی شده به 1516رسید.

از میان دستگاه‌های سرویس‌دهنده سازمان ثبت احوال کشور، با بیش از 80 میلیون تراکنش(حدود 34 درصد از تراکنش‌ها) طبق روال گذشته در صدر دستگاه‌های سرویس‌دهنده قرار داشت و بعد از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ترتیب در رتبه‌‌های بعدی قرار داشتند.

از سوی دیگر، تا پایان مهرماه، از میان دستگاه متصل به مرکز ملی تبادل اطلاعات به ترتیب وزارت کشور، وزارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیشترین استفاده را از خدمات GSBداشته‌اند.

همچنین در بین پرکاربردترین خدمات، بیشترین تراکنش‌ها مربوط به استعلام هویتی سازمان ثبت احوال کشور، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سرویس استعلام خدمت واکسیناسیون و سرویس استعلام واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  بوده است.

در مجموع تعداد تراکنش‌های مبادله شده در هفت ماه گذشته  به بیش از یک میلیارد و هفتصدمیلیون تراکنش رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 80 درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است ﮔﺬرﮔﺎه ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ (GSB) ﺑﺎ ﻫﺪف ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪﺳﺎزی ﺧﺪﻣﺎت دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی دوﻟﺘﯽ و اﻣﮑﺎن درﯾﺎﻓﺖ اﺳﺘﻌﻼﻣﺎت ﻣﯿﺎن دﺳﺘﮕﺎﻫﯽ بر روی ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻠﯽ اﻃﻼﻋﺎت راه اﻧﺪازی ﺷﺪه اﺳﺖ.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-11-20 15:48

افزودن دیدگاه جدید