کد مطلب: 

274252

تحقق توسعه پایدار با همسو شدن قوا در حمایت از شرکت‌های دانش ‎بنیان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌سویی و هم‌افزایی قوا با یکدیگر در جهت حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ضرورت دارد.
 عادل نجف زاده

به گزارش سیتنا، عادل نجف زاده نماینده مردم از حوزه انتخابیه خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید بزرگترین خلاء کشور در حال حاضر ، عدم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های عظیم شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان، فناور و جوانان صاحب ابتکار و دانش، در توسعه اقتصاد کشور باشد.

این نماینده مجلس در ادامه افزد: بسیار مهم است که از مراکز تحقیق و توسعه، خانه‌های خلاق، مراکز رشد فناوری و زیست‌بوم فناری کشور در بازگرداندن قطار رونده ایران اسلامی به ریل توسعه استفاده کرد. قانونگذاران در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز، انصافاً تمرکز بالایی روی این مسئله دارند و تصویب دو قانون جهش تولید دانش‌بنیان و تسهیل تولید نیز در همین راستا صورت گرفت.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به تاکیدات مختلف رهبر انقلاب در این زمینه گفت: ابلاغ درخواست همسو شدن سه قوه و نهادهای حاکمیت برای حمایت از شرکت‌های خلاق و فناوری‌های نرم، بعنوان مکمل اقتصاد دانش‌بنیان، از سوی رهبری به سران قوا، ادامه سیاست‌های حمایتی معظم له در این خصوص است. وقتی رهبری تا این حد روی مسئله دانش و خلاقیت تاکید دارند، مسئولین اجرایی کشور نیز باید توجهی دوچندان به این مهم داشته باشند.

نجف‌زاده در ادامه، با اشاره به اهمیت حضور شرکت‌های خلاق در اقتصادهای محلی، افزود: ما قطب تولید عسل در کشور هستیم، همچنین در حال راه اندازی شهرک صنعتی مرغ به ظرفیت 6 میلیون قطعه در حوزه انتخابیه اینجانب هستیم، تولید وسیع دانه‌های آجیلی، هم مرز بودن با ترکیه، عبور تنها خط ریلی کشور با ترکیه از این ناحیه و دهها ویژگی و مزیت دیگر، خوی و چایپاره را به گزینه‌ای منطقی برای استقرار شرکت‌های خلاق و نوآور تبدیل کرده است.

نماینده این دو ناحیه در ادامه با برشماری دیگر ویژگی‌های منطقه، بیان کرد: آماده هستیم تا پذیرای حضور کلیه شرکت‌های خلاق در این منطقه باشیم، به شخصه نیز از هیچ کمکی در این زمینه فروگذار نیستم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-11-14 10:49

افزودن دیدگاه جدید