کد مطلب: 

274139

متا ۱۳ درصد از نیروهای کار خود را کاهش می‌دهد

متا که مالک فیسبوک و اینستاگرام و واتس‌اپ است، اعلام کرده است که ۱۳ درصد از نیروهای کار خود را کاهش می‌دهد. در این تعدیل نیرو، درمجموع ۱۱ هزار کارمند از کل ۸۷ هزار نیروی این شرکت در سراسر جهان اخراج خواهند شد.
متا ۱۳ درصد از نیروهای کار خود را کاهش می‌دهد

به گزارش سیتنا، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، در بیانیه‌ای گفته است که این کاهش‌ها «جزو سخت‌ترین تغییراتی است که در تاریخ متا انجام داده‌ایم».

این خبر در پی کاهش نیروی عمده‌ای در توییتر - حدود نیمی از کارکنان - به اضافه کاهش‌ها در سایر شرکت‌های فناوری، منتشر شده است.

زاکربرگ در این بیانیه نوشته است: «می‌دانم که این برای همه سخت است، و به‌ویژه برای کسانی که شامل این تعدیل بوده‌اند، متاسفم.»

زاکربرگ پیش‌بینی بلندمدت عظیمی که به دلیل افزایش درآمد شرکت در طول همه‌گیری کرونا صورت گرفته بود را مسبب این وضعیت دانست.

او نوشته است: «بسیاری از مردم پیش‌بینی کرده بودند که این افزایش درآمد یک شتاب پیوسته و دائمی خواهد بود. من هم چنین پیش‌بینی کرده بودم، بنابراین تصمیم گرفتم سرمایه‌گذاری‌های خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهم.»

او گفته است درعوض ما شاهد «رکود اقتصاد کلان» و «افزایش رقابت» بودیم که باعث شد درآمد شرکت بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد.

او گفته است: «من در این مورد اشتباه کردم و مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرم.»

اخیرا انتظار می‌رفت که متا کاهش مشاغل به طور گسترده را اعلام کند.

اولویت‌ها

مارک زاکربرگ گفت که این شرکت اکنون بر زمینه‌های رشد با اولویت بالا مانند هوش مصنوعی و تبلیغات و «دیدگاه بلندمدت برای متاورس» تمرکز خواهد کرد.

متا هزینه‌های خود را در جاهای دیگر را هم کاهش می‌دهد، از جمله کاهش هزینه‌های ساختمان‌ها و دفاتر، و افزایش فضای اشتراک میز کار.

او گفت که کارمندان متا که شامل تعدیل می‌شوند به زودی ایمیلی دریافت خواهند کرد و فرصتی برای پرسش‌هایشان خواهند داشت.

کارمندان ایالات متحده آمریکا حق تعدیل معادل ۱۶ هفته خواهند گرفت، به اضافه یک هفته پرداختی در ازای هر یک سال کار. مزایای اضافی دیگری هم شامل آنها خواهد شد، ازجمله ادامه ارائه بیمه درمانی خانواده به مدت شش ماه.

برای کارکنان کشورهای دیگر هم حمایت‌های مشابه آمریکا خواهد بود، اما یک فرآیند تعدیل کار جداگانه مطابق قوانین استخدام محلی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-11-10 16:13

افزودن دیدگاه جدید