کد مطلب: 

274138

بایدن: ارتباط خارجی ایلان ماسک قابل بررسی است

در پی سرمایه‌گذاری قابل توجه عربستان سعودی در توییتر، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که ارتباط ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و مالک توییتر، با کشورهای خارجی «قابل بررسی» است.
بایدن: ارتباط خارجی ایلان ماسک قابل بررسی است

به گزارش سیتنا، امیر ولید بن طلال، از اعضای خانواده سلطنتی سعودی با خرید ۱.۸۹ میلیارد دلار از سهام توییتر، فرصت بهتری را برای مالکیت این شرکت توسط ایلان ماسک فراهم آورد.

 چندی پیش، سرمایه‌گذاری قابل توجه عربستان در توییتر توجه یکی از سناتورهای حزب دموکرات را به خود جلب کرد و او خواستار تحقیقات در این مورد شد.

در نشست خبری، یکی از خبرنگاران از جو بایدن پرسید: «آیا فکر می‌کنید ایلان ماسک تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست و آیا با ابزارهایی که در اختیار دارید، درباره خرید مشترک توییتر توسط وی و بعضی دولت‌های خارجی از جمله عربستان سعودی تحقیق خواهید کرد؟»

بایدن گفت: «همکاری یا ارتباط ایلان ماسک با سایر کشورها قابل بررسی است.»

او افزود: "منظورم این نیست که او اقدام نامناسبی انجام داده یا نه، فقط معتقدم که این موضوع ارزش آن را دارد که به آن نگاهی شود، و تمام چیزی که می‌خواهم بگویم همین است».

 ماسک ماه گذشته روند خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را تکمیل کرد و به یک دعوای حقوقی طولانی با آن شرکت پایان داد. منبع مالی این معامله توسط ماسک و گروهی از سرمایه‌گذاران دیگر تامین شد.

بر اساس پرونده سازمان نظارت مالی آمریکا در مورد این معامله، امیر ولید بن طلال و شرکت هلدینگ پادشاهی دومین سرمایه گذار بزرگ در این شرکت خصوصی جدید هستند.

در اوایل ماه جاری، کریس مورفی، سناتور دموکرات، خواستار تحقیقات فوری درباره پیامدهای سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در توییتر برای امنیت ملی آمریکا شد.

مورفی که رئیس یکی از کمیته‌های فرعی کمیته روابط خارجی است، در نامه خود گفت: «با توجه به نقش حیاتی توییتر در ارتباطات عمومی، من از نفوذ بالقوه دولت عربستان سعودی نگران هستم».

ماسک قبلا با اظهارنظرهایی درباره اوکراین و تایوان وارد موضوعات سیاسی بحث برانگیز شده است.

او ماه گذشته گزارشی را تکذیب کرد که گفته بود قبل از انتشار یک نظرسنجی در مورد پایان دادن به جنگ اوکراین، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفتگو کرده بود.

ایان برمر، رئیس شرکت مشاوره ریسک سیاسی در منطقه اوراسیا، گفته بود که ماسک شخصا موضوع گفتگو با پوتین را با او مطرح کرده بود.

در واکنش به این اتهام، ماسک در توییتی نوشت: «من فقط یک بار با پوتین صحبت کرده‌ام و آن هم حدود ۱۸ ماه پیش بود و موضوع صحبت به فعالیت‌های فضایی ارتباط داشت».

ماسک همچنین در مورد موضوع بسیار بحث برانگیز روابط چین با تایوان نیز اظهار نظر کرده است.

او در مصاحبه با فایننشال تایمز (تایمز مالی) گفته بود که تایوان باید به منطقه ویژه اداری چین تبدیل شود. منطقه ویژه اداری ترتیباتی است که جمهوری خلق چین برای هنگ‌کنگ منظور کرده بود.

سفیر چین در آمریکا از اظهارات ماسک استقبال کرد اما نماینده تایوان گفت «آزادی فروشی نیست».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-11-10 16:08

افزودن دیدگاه جدید