کد مطلب: 

274116

آمادگی ایران برای توسعه روابط با کره جنوبی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیشرفت‌های کشور کره در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه پلتفرم‌های بومی قابل مشاهده است، ایران نیز برای توسعه همکاری‌های دو جانبه بین ایران و کره جنوبی در این حوزه آمادگی دارد.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور که به دعوت همتای کره ای خود برای شرکت در کنفرانس وزرای ارتباطات و دیجیتال کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به سئول سفر کرده است، با وزیر علوم و ارتباطات کره جنوبی دیدار کرد.

در این دیدار که صبح امروز (پنجشنبه 19 آبان ماه) به وقت محلی انجام شد، وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط با کشورهای مختلف و نیز با اشاره به شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با کره جنوبی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کره جنوبی بویژه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را اعلام کرد.

در این دیدار دو جانبه، وزیر ارتباطات کشورمان با اشاره به پیشرفتهای کشور کره در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه پلتفرمهای بومی در این کشور گفت: ایران نیز همچون کره جنوبی به دنبال بهره گیری حداکثری از ظرفیتهای فناوری های نوین ارتباطی است تا زندگی را برای مردم تسهیل کند.

وی ضمن معرفی برخی از پلتفرمهای ایرانی در حوزه های مختلف، بر آمادگی شرکتهای ایرانی در تبادل دانش و تجربه با شرکتهای کره ای تاکید کرد.

وزیر علوم و ارتباطات کره جنوبی نیز در این دیدار با توجه به سابقه تاریخی روابط دو کشور و نامگذاری خیابانی در سئول به نام «تهران»، بر حفظ روابط بین دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به ظرفیتهای دو طرف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از توسعه همکاری ها در این بخش استقبال کرد.

در این نشست دو طرف توافق کردند که تشکیل یک گروه کاری مشترک برای توسعه روابط دو کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-11-10 08:11

افزودن دیدگاه جدید