کد مطلب: 

274030

ضرورت نهادینه شدن دولت الکترونیک در جامعه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: باید دولت الکترونیک در میان دستگاه‌ها و مردم نهادینه شود، چراکه مزایای آن بسیار زیاد است و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
حامد قادرزاده

به گزارش سیتنا، حامد قادرزاده یکشنبه 15 آبان ماه در اولین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک در سنندج با اشاره به لزوم تلاش دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها در راستای نهادینه‌سازی دولت الکترونیک در جامعه، اظهار داشت: اینکه چرا هنوز برخی دستگاه‌های اجرایی و مردم به دولت الکترونیک باور ندارند، جای سوال است، البته این مهم به عدم اطلاع آنان از مزایای دولت هوشمند بر می گردد.

وی بر لزوم ارائه آموزش استفاده از دولت الکترونیک در دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: با هدف توسعه از سال ۱۹۶۰ تغییراتی در حوزه مدیریت داده‌ها در جهان ایجاد شد اما هنوز در کشورمان از جمله کردستان، در این زمینه با استاندارد جهانی فاصله داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، سیستم اقتصادی امروز را نیازمند ثبت آنی داده‌ها دانست و اضافه کرد: وجود دولت هوشمند مانع از بروز خطای انسانی و بسیاری از تخلفات در دستگاه‌ها می‌شود، ضمن اینکه دولت الکترونیک در کمترین زمان ممکن قابلیت اجرایی شدن دارد.

قادرزاده با بیان اینکه هر روز هزینه‌های فرصت دستیابی به اطلاعات از دست می رود، یادآور شد: داده‌ها باید کامل، جامع، به لحظه و دقیق جمع آوری شود و این مهم در قالب دولت هوشمند قابل تحقق است.

وی با تاکید بر اینکه امکان انجام فعالیت‌های درست بدون زیرساخت ارتباطات و اطلاعات وجود ندارد، اظهار داشت: شبکه سازی در بحث ارتباطات و اطلاعات و دسترسی شبکه‌ای به داده‌ها، هزینه ها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، کاهش هزینه‌ها از طریق دولت الکترونیک را در افزایش رفاه مردم بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: دولت هوشمند در استانی مانند کردستان به واسطه سخت‌گذر بودن اغلب روستاها، کمک قابل توجهی به ارائه خدمات بهینه به مردم خواهد کرد، ضمن اینکه اشتغال را افزایش می دهد.

لزوم ارائه پنج درصد خدمات هوشمند توسط دستگاه‌ها تا پایان سال

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان هم با اشاره به لزوم اتصال پنجره خدمات دولت هوشمند در استان به پنجره ملی تا آذر ماه، افزود: دانشگاه های دولتی، علوم پزشکی، دستگاه های خدمات رسان، استانداری و شهرداری مرکز استان در اولویت اتصال به این پنجره هستند.

آرام حیدری با بیان اینکه همه دستگاه‌ها ملزم هستند پنج درصد خدمات خود را تا پایان سال هوشمند کنند، افزود: طبق این دستورالعمل هیچ مدرکی به صورت فیزیکی دریافت نشود، همه استعلامات توسط دستگاه به صورت برخط باشد، در فرایند ارائه خدمات هیچگونه مداخله انسانی وجود نداشته باشد و متقاضی در هر لحظه از شبانه‌روز از وضعیت درخواست خود اطلاع داشته باشد.

وی ادامه داد: در قالب طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کردستان تا کنون ۱۵ هزار و ۲۶۱ پورت فیبرنوری فراهم شده است و شش هزار و ۵۴ خانوار از این سرویس بهره مند هستند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به بحث برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان اشاره کرد و گفت: در استان فقط سه دستگاه خدمات خود را به این دفاتر واگذار کرده‌اند که بسیار کم و غیرقابل قبول است.

حیدری در ادامه به بحث پنجره واحد زمین نیز اشاره داشت و ادامه داد: این سامانه در کردستان به عنوان پنجمین استان کشور راه اندازی شده که مشکلات مربوط به سواستفاده و زمین خواری را برطرف و صدور مجوز را تسریع می ‌کند.

در حال حاضر ۲۵۶ دفتر پیشخوان شهری و ۳۹ دفتر آی سی تی روستایی در کردستان به مردم خدمات می دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-11-07 15:48

افزودن دیدگاه جدید