کد مطلب: 

273837

پیشنهادهای صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی خانگی برای بهبود کیفی روبیکا

صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی خانگی در حوزه‌ی آموزش هنرهای دستی که بستر کسب‌وکارش را اینستاگرام به روبیکا منتقل کرده است، می‌گوید: پس از ورود به پیام رسان روبیکا اولین مزیتی که توجه شما را جلب می‌کند این است که این سکوی بومی اکثر نیازهای کاربر را در یک اپلیکیشن تجمیع کرده است. این اپلیکیشن متناسب با شرایط کاربران به خوبی طراحی شده و دولت باید از آن حمایت و در جهت تقویت زیرساخت‌های آن اقدام کند.
پیشنهادهای صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی خانگی برای بهبود کیفی روبیکا

«زاهده آگاهی» صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی در حوزه برگزاری دوره‌های آموزشی هنرهای دستی که بعد از مسدود شدن اینستاگرام، بستر کسب‌وکارش را اینستاگرام به روبیکا منتقل کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون مهاجرت کسب‌وکارهای اینترنتی از پلت‌فرم‌های خارجی به سکوهای بومی، گفت: بنده مدرس دوره‌های کوئیلینگ (ملیله کاغذی) و طراحی و نویسندگی هستم. تحصیلات دانشگاهی بنده لیسانس گرافیک و لیسانس و فوق لیسانس معارف اسلامی است.

وی، ادامه داد: در زمینه هنری حدود پنج سال در اینستاگرام با تمرکز بر روی هنر کوئیلینگ فعالیت می‌کردم و تا به امروز دوره‌های مجازی و حضوری بسیاری را برگزار کرده‌ام و به دنبال این دوره‌ها زمینه اشتغال برای هنرجویان تهران و شهرستان‌ها فراهم شده است.

 کوئیلینگ

آگاهی، اشاره کرد: تعدادی نمایشگاه‌ گروهی و فردی پیرامون این حوزه‌ی هنری برگزار کرده‌ام و پیش از این، تنها راه ارتباطی ما با مخاطبان، اپلیکیشن اینستاگرام بود و در شرایط فعلی و با فیلترینگ اینستاگرام، به سمت اپلیکیشن‌های بومی و داخلی حرکت کردیم و پس از آزمون و خطای انواع این اپلیکیشن‌ها، روبیکا را برای ادامه‌ی فعالیت هنری خود انتخاب کردیم.

صاحب این کسب‌وکار آموزشی اینترنتی، بیان کرد: بعد از محدود شدن دسترسی به اینستاگرام، ارتباط ما با هنرجویان قطع شد و شرایط ایجاب می‌کرد که برای ادامه‌ی ارتباط، تبادل نظر و فعالیت هنری‌، یک اپلیکیشن ایرانی مشخص را انتخاب و مجدد فعالیت خود را آغاز کنیم.

 کوئیلینگ

آگاهی، توضیح داد: اینستاگرام اپلیکیشن بسیار قوی بود و دسترسی‌های زیادی را در اختیار ما و مخاطبان قرار می‌داد، در ابتدا کانالی در یک پیام رسان داخلی ایجاد کردیم، اما با توجه به حیطه کاری ما، مورد قبول ما واقع نشد و در نهایت وارد اپلیکیشن روبیکا شدیم که در میان پیام‌رسان‌های داخلی متناسب‌ترین انتخاب با توجه به حیطه کاری ما بود.

وی، خاطرنشان کرد: پس از ورود به پیام رسان روبیکا اولین مزیتی که توجه شما را جلب می‌کند این است که این سکوی بومی اکثر نیازهای کاربر را در یک اپلیکیشن تجمیع کرده است. این اپلیکیشن متناسب با شرایط کاربران به خوبی طراحی شده و دولت باید از آن حمایت و در جهت تقویت زیرساخت‌های آن اقدام کند.

وی، گفت: البته اینستاگرام مزایایی در مقایسه با اپلیکیشن روبیکا دارد که ویژگی هایلایت از ان جمله است که به دلیل دسته بندی موارد، دسترسی مخاطب به مطالب مورد نظر را آسان می‌کند و باید روبیکا نیز در ادامه‌ی مسیر حتما به سمت بهبود هر چه بیشتر اپلیکیشن و رضایت حداکثری کاربران قدم بردارد.

پیشنهادهای صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی خانگی برای بهبود کیفی روبیکا

آگاهی در پایان به بخشی از نقاط ضعف اپلیکیشن روبیکا در مقایسه با اینستاگرام اشاره کرد که در ادامه آنها را می‌خوانید:

  • اپلیکیشن روبیکا به شدت ضعیف و کند است،
  • امکان فالو کردن تعداد زیادی از افراد وجود ندارد و اپلیکیشن با پیغام خطا مواجه می‌شود،
  • امکان درج نیم‌ فاصله در تایپ کپشن‌های روبینو وجود ندارد و کلمات به هم می‌چسبند و یا یک فاصله کامل باید زده شود که این برای یک پیام‌رسان ایرانی و فارسی ضعف بزرگی است،
  • انتقال پیج‌های کاری به این پیام‌رسان، ریزش بسیار زیادی را در پی خواهد داشت،
  • امکان ارتباط جهانی و جذب کاربران خارجی باید با جدیت پیگیری شود،
  • امکان هایلایت کردن مطالب، پست‌ها و استوری‌ها در صفحه اول روبینو وجود ندارد و این موضوع برای سهولت دسترسی به مطالب پیج و طبقه بندی و نظم‌دهی ضرورت دارد،
  • در پیام‌رسان روبیکا لزوما نیاز نیست تمام مطالب روبینو در روبیکا هم به اشتراک گذاشته شود و باید ارسال یا عدم ارسال مطالب در اختیار مدیر کانال باشد،
  • همچنین در کانال روبیکا امکان افزودن مخاطب با چالش زیادی همراه است،
  • امکان پنهان کردن تعداد لایک و ویو فعال شود،
  • امکان مشاهده فعالیت پست‌ها توسط ادمین از جمله تعداد اشتراک گذاری‌ها، تعداد ذخیره‌ها و ... فعال شود،
  • کیفیت تصاویر و ویدیوها در روبینو به صورت مشهودی کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.6 (690 رای)
سیتنا 5
2022-11-02 12:59

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
خوبه ک باز ی زره تخصصی تو این زمینه داری من ک رشتم it هست , تخصصم , کارم بانرم افزارهای بین المللی هست ب هیچ عنوان ب نرم افزارهای داخلی ک حمایتشون اجباری باشه عمرا بیام , حرف زور رو دیگه قبول نداریم , نخواهیم داشت
ارسال شده توسط Anonymous در 11 آبان 01 - 13:51

افزودن دیدگاه جدید