کد مطلب: 

273830

مجلس با ادامه حضور فاطمی امین در وزارت صمت موافقت کرد

از مجموع ۲۷۴ رای اخذ شده، با ۸۴ رای موافق، ۱۸۲ رای مخالف، شش رای ممتنع و دو رای باطله، استیضاح رای نیاورد و سیدرضا فاطمی امین به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت باقی ماند.
سیدرضا فاطمی امین

به گزارش سیتنا، جلسه بررسی طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین امروز 10 آبان ماه برگزار شد.

گفتنی است محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر صمت را در این جلسه همراهی کردند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه به مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزرا، معاونان و رئیس دفتر ریاست جمهوری خیرمقدم گفت.

در ادامه سید محسن دهنوی روند استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را تشریح و بیان کرد: مطابق بند یک ماده هشت آیین‌نامه و مواد 224 و 225 حداکثر زمان برای استیضاح وزیر پنج ساعت است که دو ساعت آن به استیضاح کننده‌ها و سه ساعت آن به وزیر تعلق دارد. براساس برنامه ‌ریزی صورت گرفته اکنون به مدت یک ساعت و نیم استیضاح کنندگان فرصت دارند مطالب خود را مطرح کنند و از آنجا که رئیس جمهور در جلسه حضور ندارند سپس وزیر یک ساعت و نیم فرصت دارد تا مطالب خود را مطرح کند که می‌تواند بخشی از وقت خود را در اختیار نمایندگان قرار دهد سپس به مدت 30 دقیقه دو نفر از استیضاح‌ کنندگان مطالب خود را بیان کرده و در نهایت مجددا وزیر 30 دقیقه فرصت دارد از خود دفاع کند. به دلیل ضیق وقت برنامه ‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده تا جلسه استیضاح در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به پایان برسد.

پس از اظهار نظر نمایندگان موافق استیضاح، دفاع وزیر صمت و نیز نمایندگان مخالف، عدم اعتماد به رای نمایندگان گذاشته شد؛ نمایندگان نیز با 84 رای موافق 186 رای مخالف از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه علنی، با استیضاح فاطمی امین مخالفت کردند و بار دیگر وی را در سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت ابقا کردند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، رای گیری برای استیضاح به صورت مخفی و با ورقه انجام شد؛ رای عدم اعتماد به هر وزیر نیازمند رای اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در جلسه علنی است که فاطمی امین توانست قاطبه نمایندگان خود را با خود همراه کند و به همراهی با دولت سیزدهم ادامه دهد.

محمدباقر قالیباف در جریان جلسه علنی امروز مجلس و پس از رای اعتماد مجدد نمایندگان به سیدرضا فاطمی امین به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ضمن تبریک به فاطمی امین لازم است این نکته را عرض کنم که ان شاءالله این اعتماد مجدد مجلس به ایشان یک فرصتی باشد برای اجرای طرح‌ها و قول‌هایی که داده‌اند تا شاهد تحولی اساسی در این حوزه به نحوی که مردم آن را حس می‌کنند باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: این وزارتخانه یکی از مهمترین وزارتخانه های اقتصادی دولت است که هم در اشتغال و هم در معیشت مردم تاثیر دارد. از سوی دیگر این وزارتخانه در ارزآوری برای کشور نیز بسیار موثر است.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: مخصوصا اینکه مردم نباید در تامین کالاهای غیر اساسی خود نیز با مشکل مواجه شوند. اینکه قیمت اقلام غیر اساسی مردم بالا می‌رود در دست این وزارتخانه است. ان شاءالله بتواند با کارهای درست این وضعیت را اصلاح کند. در بحث قانون ساماندهی خودرو نیز با تمام مسیرهایی که طی کرد و تا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رفت مجلس پای قانون خود ایستاد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: قانون ساماندهی خودرو هم تحولی در تولید داخل باید رقم بزند و هم در واردات تحولی ایجاد کند. امیدواریم مجموعه دولت و وزیر صمت به این رای اعتماد توجه داشته باشند و در مسیر حل مشکلات مردم با یکدیگر گام برداریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-11-01 11:47

افزودن دیدگاه جدید