کد مطلب: 

273722

معاون تجارت وزارت صمت: اجرای کالابرگ منتفی نشده است

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کالابرگ منتفی نشده و تجارت الکترونیک نقش مکمل در تجارت دارد لذا ۹۷ درصد فروش الکترونیکی بر روی پلتفرم‌های داخلی انجام می‌شود و باید از فضای تجارت الکترونیکی کشور حمایت کنیم.
علیرضا شاه‌میرزایی

به گزارش خبرنگار سیتنا، علیرضا شاه‌میرزایی در نشست خبری وزارت صمت اظهار کرد: قیمت وابسته به عرضه و تقاضا است. در ساختار جدید دولت، هر بخش باید کالای مربوط به خود را مدیریت کند؛ مثلا تولید و تنظیم بازار کالای کشاورزی به عهده وزارت جهاد است. همچنین در سال‌های اخیر تعدادی کالا بورسی شده و قیمت گذاری دستوری نداشته است.

او با بیان اینکه اجرای پروژه مردمی سازی یارانه‌ها شرایط خاص و متفاوت بوده، تصریح کرد: حتی دولت‌های قبلی که ادعای آزادی اقتصادی داشتند، جرئت اجرای این پروژه‌ را نداشتند. اما این دولت جرئت کرد و با حذف ارز دولتی قیمت برخی اقلام چهار تا پنج برابر شد و در این شرایط تصمیم‌های خاص برای قیمت برخی کالاها گرفته شد.

شاه‌میرزایی با تاکید دوباره بر کوچک شمردن سهم کسب و کارهای اینستاگرام ادامه داد: تجارت الکترونیک از کل تجارت کشور به سه درصد رسیده است و در حالی که سال قبل حجم فروش از طریق تجارت الکترونیکی ۱۲۳۰ هزار میلیارد تومان بود، این رقم ‌تا پایان امسال به ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

او ضمن تاکید بر اینکه کالابرگ منتفی نشده با بیان اینکه تجارت الکترونیک نقش مکمل در تجارت دارد، گفت: ۹۷ درصد فروش الکترونیکی بر روی پلتفرم‌های داخلی انجام می‌شود و باید از فضای تجارت الکترونیکی کشور حمایت کنیم. در حال حاضر ۸۰ درصد کسب و کارهای کشور بر روی شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت دارند، اما این به معنای فروش فقط از طریق شبکه اجتماعی نیست بلکه آنها سایت یا پلتفرم مستقل اینترنتی دارند و فروش به معنی معامله قطعی از طریق تجارت الکترونیک به سه درصد کل حجم فروش کشور رسیده است.

وی بیان کرد: خسارت کسب‌و‌کارها از قطع اینترنت به طور دقیق قابل محاسبه نیست و یکی از راهکارها حمایت از کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک است.

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت همچنین با اشاره به تخصیص کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی خرید گفت: برای ایجاد تقاضا و رونق کسب و کارها دولت در نظر گرفته است با همکاری بانک‌ها تا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان کارت‌های اعتباری خرید به مردم اختصاص دهد که مردم نسبت به خرید کالاها و خدمات اقدام کنند و بعد از آن هزینه آن را در قالب اقساط پرداخت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-10-29 14:07

افزودن دیدگاه جدید