کد مطلب: 

273665

نماینده مجلس: شرکت‌های خلاق می‌توانند ظرفیت‌ مناطق کم‌تر برخوردار را شکوفا کنند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: نقش آفرینی شرکت‌های خلاق در مناطق کم‌تر برخوردار، می‌تواند اشتغال‌زایی در این استان‌ها را توسعه دهد و به نفع این شرکت‌ها نیز است، لذا حمایت از شرکت‌های خلاق، نوآور و دانش‌بنیان حکم عقل و خرد انسانی است.
شرکت خلاق

به گزارش سیتنا، منصور علی زارعی کیاپی، با بیان این‌که نقش آفرینی شرکت‌های خلاق در مناطق کم‌تر برخوردار، می‌تواند اشتغال‌زایی در این استان‌ها را توسعه دهد و به نفع این شرکت‌ها نیز است، گفت: حمایت از شرکت‌های خلاق، نوآور و دانش‌بنیان حکم عقل و خرد انسانی است. کشور ما در حال حاضر با چالش‌های مواجه است که این مشکلات تنها از مسیر دانش، فناوری و خلاقیت و ابتکارات جوانان برومند قابل حل است، از همین رو است که رهبر معظم انقلاب، تاکید بسیار ویژه‌ای بر روی حمایت از زیست‌بوم نوآوری، خلاقیت و دانش‌بنیان‌ها دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بسیار تلاش کردند تا از طریق تصویب قوانینی مانند قانون تسهیل کسب و کار و قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان، همه ظرفیت‌های قانونی را برای حل مشکلات این شرکت‌ها و تقویت هر چه بیشتر آنها به کار گیرند.

زارعی کیاپی با اشاره به پتانسیل‌های فراوان حوزه انتخابیه‌اش در استان مازندران گفت: این بسیار مهم است که شرکت‌های خلاق در همه مناطق کشور به صورت متوازن رشد کنند و تنها مختص به پایتخت یا چند کلانشهر دیگر نباشند. این شرکت‌ها باید مزیت‌های هر منطقه را در نظر بگیرند و از طریق ابزار خلاقیت و فناوری، این مزیت‌ها را به ثروت و رشد اقتصادی تبدیل کنند.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بسیار تلاش کردند تا از طریق تصویب قوانینی مانند قانون تسهیل کسب و کار و قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان، همه ظرفیت‌های قانونی را برای حل مشکلات این شرکت‌ها و تقویت هر چه بیشتر آنها به کار گیرند.

وی افزود: ما در مازندران بسترهای بسیار مناسبی برای رشد هر چه بیشتر کشاورزی داریم. کشاورزی مدرن تنها به تولید انبوه محدود نمی‌‎شود و مسئله سلامت غذا و تامین به موقع و به هنگام نیز بسیار حیاتی است. به فعالان خلاق توصیه می کنم فرصت‌های نهفته در این خطه از کشور را درک کنند. رساندن محصولات مازندران به بازارهای صادراتی، تولید اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها به زبان کشور مقصد صادراتی، تولید آپ‌های ارتباط میان کشاورز و مصرف کننده نهایی و همچنین تسهیل حمل و نقل محصولات کشاورزی از طریق محصولات خلاقانه، می‌تواند کشاورزی را در این ناحیه از کشور متحول کند.

این عضو قوه مقننه ضمن اشاره به برخی چالش‌ها که شرکت‌های خلاق با آنها مواجه‌اند، بیان کرد: برخی مواقع جوانان خلاق در رابطه با مسائل مرتبط با پارک‌های علم و فناوری به بنده مراجعه می‎کنند، از این تریبون اعلام می‌کنم که آمادگی دارم تا هر آنچه در توان دارم برای حل مشکلات این قشر فرهیخته به کار گیرم، یقین دارم دیگر نمایندگان نیز چنین همت و نظری دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-10-27 11:32

افزودن دیدگاه جدید