کد مطلب: 

273527

توسعه 74 کیلومتری فیبرنوری در روستاهای محروم دزفول

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از توسعه 74 کیلومتر شبکه فیبرنوری روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان دزفول از محل اعتبارات طرح توسعه روستایی (USO) وزارت ارتباطات خبر داد.
 علی صالح نساج

به گزارش سیتنا، علی صالح نساج در جلسه راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سفر ریاست جمهوری به شهرستان دزفول و حضور در منطقه احمدفداله خواستار تسریع در روند ارتقا و توسعه سایت‌های تلفن همراه و توسعه فیبرنوری روستایی در منطقه محروم و سخت گذر منطقه احمد فداله شهر شهیون شهرستان دزفول شد.

وی توسعه ۷۴ کیلومتر فیبرنوری روستایی منطقه شهیون و مناطقی نظیر زیباشهر را از برنامه‌های پیش رو دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم سایت‌های تلفن همراه منطقه احمد فداله را ارتقا و تلفن ثابت را از طریق فیبر نوری توسعه دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه اجرای طرح توسعه فیبرنوری (FTTx) در شهرستان دزفول در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: قرار است مشترکان با اجرای این طرح از طریق فیبرنوری از سرعت بالای اینترنت بهره‌مند شوند که در نخستین اقدام ۳۵ هزار مشترک در شهرستان دزفول از این طرح بهره مند می‌شوند.

صالح نساج اجرای این طرح‌ها برای بهبود وضعیت ارتباطی شهری و روستایی دزفول را منوط به همکاری شهرداری و سایر مجموعه‌های خدمات رسان دانست و اظهار کرد: سایت‌های جدید روستایی توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از محل اعتبارات توسعه روستایی (USO) وزارت و اعتبارات خود اپراتورها در مناطق شهری ایجاد می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اظهار امیدواری کرد: طبق برنامه ریزی برخی از سایت‌ها تا بهمن ماه و برخی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

وی در ادامه افزود: مشکلاتی در زمینه ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت و خدمات مربوط به جمع آوری مرسولات پستی یا توزیع مرسولات برای مردم وجود دارد که بر همین اساس جهت تامین خودرو و توسعه شبکه پستی در شهرستان دزفول اقداماتی مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: همکاری بین فرمانداری و مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که موجب تسریع در روند توسعه و اجرای این طرح‌ها خواهد شد.همچنین در ادامه فرهمندپور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول افزود: با توجه به دستور مستقیم رییس جمهور برای رفع مشکلات مناطق محروم، این نشست با هدف بررسی مشکلات ارتباطی شهرستان دزفول برگزار شده است.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به ایثارگری مردم دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: همان جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس اکنون در قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان دزفول در مناطق محروم و سخت گذر شهرستان دزفول در حال فعالیت هستند.

در حاشیه این نشست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول به همراه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور آخرین وضعیت زیرساختی و ارتباطی و ارائه خدمات پستی از مراکز زیرساختی، مخابراتی و اداره پست شهرستان بازدید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 2.7 (3 رای)
سیتنا 5
2022-10-23 12:03

افزودن دیدگاه جدید