کد مطلب: 

273375

صدور نخستین چک الکترونیک تا دو هفته آینده

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: یکی از کارهای مهم بانک مرکزی که پیاده سازی و به اتمام رسید، قانون جدید چک بود که طی دو هفته آینده اولین چک الکترونیک کشور صادر و قانون چک به طور کامل انجام می‌شود.
علی صالح آبادی

به گزارش سیتنا، دکتر علی صالح آبادی در آیین رونمایی از شبکه فراگیر قرض الحسنه (شفق) با بیان این که یکی از دغدغه های جدی بانک مرکزی و دولت سیزدهم تسهیل دسترسی مردم به نظام پولی و بانکی کشور است، تأکید کرد: در ادبیات بانکی به این مهم شمولیت مالی اطلاق می شود. صندوق های قرض الحسنه یکی از ابزارهای مهم توسعه شمولیت مالی هستند و در کنار بانکها نقش مهمی را در توسعه شمولیت مالی ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای مدنظر بانک مرکزی انجام امور و کارها مبتنی بر فناوری و سامانه محوری است، تصریح کرد: بدون سامانه و فناوری های نوین امکان نظارت و فعالیت صحیح وجود ندارد و نظارت های سنتی نیز ناکارآمد و ناکافی تلقی می شوند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به فعالیت های بانک مرکزی در زمینه اجرای قانون جدید چک و ساماندهی پایانه های فروشگاهی گفت: این مهم که یک الزام قانونی به حساب می آید طی دو الی سه سال گذشته تصویب شده بود و بخشی از آن انجام شده بود اما موارد مهم قانونی آن باقی مانده بود که در ماه های گذشته این کار پیاده سازی شد. این مهم که اقدام مثبتی بود به شناسایی پایانه های فروشگاهی کمک شایان توجهی کرد. 

دکتر صالح آبادی با اشاره به قانون جدید چک گفت: یکی دیگر از کارهای مهم بانک مرکزی که پیاده سازی و به اتمام رسید قانون جدید چک بود. هفته گذشته نیز از اقدامات و فعالیت های بانک مرکزی و نظام بانکی در این باره توسط کمیسیون اصل ۹۰  قدردانی به عمل آمد. 

به گفته رئیس کل بانک مرکزی طی دو هفته آینده اولین چک الکترونیک کشور صادر و قانون چک به طور کامل انجام می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-19 08:09

افزودن دیدگاه جدید