کد مطلب: 

273237

مدیرکل ارتباطات استان البرز: بسترهای پیاده سازی دولت الکترونیک فراهم است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز گفت: بسترهای مناسب برای پیاده سازی دولت الکترونیک و حرکت به سوی دولت هوشمند فراهم شده است.
دولت الکترونیک

به گزارش سیتنا، مهدی یوسف زاده در دیدار با نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا درباره مأموریت‌ها و برنامه‌های اداره کل البرز به تشریح ساختار این نهاد دولتی و دستگاه تابعه استانی پرداخت و ضمن تشریح پروژه های اصلی وزارت ارتباطات توضیحاتی در خصوص برنامه های وزارت ارتباطات و این اداره کل در استان البرز ارائه کرد.

وی ادامه داد: اقدامات کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال یکی از مهم‌ترین طرح هایی که به صورت جدی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت سایر دستگاه های دولتی است و تاکنون مصوبات خوبی در جهت مانع‌زدایی برای توسعه کسب و کارها و حمایت از کسب و کارها و آزادکاران این حوزه داشته و برای استان البرز نیز آمادگی دارد.

یوسف زاده با اشاره به اهمیت توجه به فعالان حوزه آزادکاران (فری لنسرها) و با توجه به توان اشتغال زایی مناسب و ارزآوری این بخش، برنامه ریزی برای حمایتهای هرچه بیشتر از این فعالیتها را ضروری دانست و افزود: برنامه ریزی جهت توسعه آموزشها، فعالیت ها و امکانات فعالان این حوزه در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز گفت: استان البرز از نظر زیرساخت با توجه به وجود کریدور بین المللی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی پیام، ایستگاه فضایی ماهدشت و پارک فناوری اطلاعات امام سجاد (ع) در استان و همچنین از نظر نیروی انسانی تحصیلکرده و توانمند در کنار توسعه مطلوب ارتباطی در شرایط مطلوبی برای توسعه اقتصاد دیجیتال کشور قرار دارد و قطعاً با برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد تحول در استان البرز در این حوزه طی چند سال آینده خواهیم بود.

اقدامات کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال یکی از مهم‌ترین طرح هایی که به صورت جدی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت سایر دستگاه های دولتی است و تاکنون مصوبات خوبی در جهت مانع‌زدایی برای توسعه کسب و کارها و حمایت از کسب و کارها و آزادکاران این حوزه داشته و برای استان البرز نیز آمادگی دارد.

یوسف زاده در پاسخ به دغدغه های مطرح شده نماینده کرج در حوزه دولت الکترونیک ادامه داد: از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسترهای مناسبی جهت پیاده سازی دولت الکترونیک و حرکت به سوی دولت هوشمند فراهم شده است اما صرفا اقدامات وزارت ارتباطات در این خصوص کافی نیست و نیاز به هماهنگی و مشارکت همه دستگاه های اجرایی در سطح کشور و استان داریم.

وی با اشاره به شکل گیری کارگروه های چهارگانه توسط معاونت دولت مجلس و استانها در همه استانها گفت: با ایجاد و توسعه تعاملات بین دستگاهی در کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و استفاده از ظرفیتهای شورای اجرایی فناوری اطلاعات طی یک سال گذشته گامهای خوبی در این خصوص برداشته شده و این مسیر تا زمان تحقق کامل دولت هوشمند ادامه خواهد داشت.

یوسف زاده با اشاره به ظرفیتهای بخش خصوص در استان، بر همگرایی و استفاده از امکانات مجموعه هایی نظیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شهرداری کرج ابراز امیدواری کرد بتوان از ظرفیت همه این مراکز برای توسعه برنامه های اقتصاد دیجیتال در استان البرز و پیشبرد برنامه های این بخش استفاده کرد.

وی ادامه داد: توجه ویژه دکتر زارع پور، وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان البرز و همراهی تاثیر گذار دکتر عبدالهی، استاندار محترم البرز قطعا زمینه ساز تحولات خوبی در این استان خواهد بود و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با همراهی و همکاری دستگاهها و ظرفیتهای ایجاد شده در این استان برنامه های خود را برای تحقق توسعه برش استانی اقتصاد دیجیتال دنبال خواهد کرد.

عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در این دیدار با تاکید بر اهمیت فعالیت شرکت های دانش بنیان در جلوگیری از خروج ارز از کشور در شرایط تحریم گفت: عدم حمایت های لازم جهت ارتقاء و توسعه محصولات و کالاهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله گوشی، تبلت و اینگونه اقلام، سالانه میلیاردها دلار (۴ تا ۱۰ میلیارد دلار) ارز از کشور خارج می کند و از سوی دیگر با توجه به نرخ ارز در شرایط تحریم شاهد مشکلات عدیده مردم در تهیه گوشی و سایر اقلام به علت گرانی هستیم.

وی افزود: مجلس در بودجه سال آینده نگاه ویژه‌ای به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات داشته‌ تا بتوانیم با تکیه بر توانمندی متخصصین این حوزه شاهد توسعه این شرکت ها و ارائه کالای باکیفیت و قیمت مناسب جهت استفاده اقشار کم درآمد و متوسط مردم باشیم و ادامه داد: با توجه به لزوم مانع زدایی از فعالیت ها و صدور مجوز کسب و کارهای نوپا، در مجلس شورای اسلامی از برنامه های توسعه حوزه اقتصاد دیجیتال در کشور حمایت خواهیم کرد.

 عباسی ادامه داد: در تدوین برنامه هفتم مجلس آماده دریافت و بررسی پیشنهادات برای اصلاح قوانینی که مانع راه اندازی، توسعه و گسترش کسب و کارها بوده هستیم و از مشارکت مدیران، صاحب‌نظران و فعالین حوزه های مختلف در این زمینه بخصوص حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استقبال می کنیم.

نماینده مردم کرج افزود: با توجه به اقدامات خوب انجام شده در پارک فناوری اطلاعات استان البرز در خصوص احداث گلخانه های هوشمند، بررسی راهکارهای توسعه فعالیت های فناوری محور در حوزه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد تا فارغ التحصیلان بتوانند با استفاده از دانش روز در ارتقای کیفی و کمی محصولات و کاهش مصرف انرژی و مواردی از این قبیل موفق باشند.

در انتهای این جلسه دکتر یوسف زاده ضمن تشکر از حسن توجه دکتر عباسی به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به آمادگی این اداره کل جهت دریافت نظرات ایشان و سایر نمایندگان استان البرز و تشکیل کارگروه های مشترک جهت حل مشکلات موجود در استان اشاره کرد و از نگاه ویژه و حمایتهای ایشان به برنامه های توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال تشکر کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-15 11:00

افزودن دیدگاه جدید