کد مطلب: 

273147

ارائه اپلیکیشن رایگانی که از جرایم سایبری جلوگیری می‌کند

اپلیکشن رایگان جدید ضد کلاهبرداری و سایبری آگاهی، میان امارات و ساکنان منطقه برای مقابله با حملات سایبری با ارائه‌ی نحوه محافظت از خود، به زودی ایجاد خواهد شد.
اپلیکیشن

به گزارش سیتنا، اپلیکشن رایگان جدید ضد کلاهبرداری و سایبری آگاهی که توسط بانک جهانی HSBC راه‌اندازی شده است، هشدارهای بلادرنگ در مورد کلاهبرداری‌های در حال ظهور در سراسر جهان ارائه می‌دهد و می‌تواند از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپل اپ در الجزایر، بحرین، مصر، کویت، عمان، قطر، ترکیه و امارات دانلود شود.

کالین لوبو، مدیر ارشد انطباق و رئیس انطباق با جرایم مالی HSBC، گفت که این برنامه به صورت رایگان در دسترس خواهد بود تا همه بتوانند از تخصص گسترده بانک در امنیت سایبری و پیشگیری از کلاهبرداری بهره‌مند شوند.

"(ما) کمک به آموزش مردم در مورد نحوه محافظت از داده‌هایشان می‌تواند به آنها کمک کند تا یک قدم جلوتر از کلاهبرداران باشند."

به گفته HSBC، برخی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌ها ظاهر شدن به عنوان نمایندگان سازمان‌های قانونی و ترغیب افراد به اشتراک‌گذاری جزئیات حساب، رمز عبور و کدهای امنیتی در طول تماس‌های تلفنی است.

برای مثال استفاده از پیامک‌های جعلی و پیام‌های واتساپ که افراد را تشویق می‌کند تا جزئیات حساب خود را برای دریافت پرداخت‌ها به اشتراک بگذارند یا به حساب‌های کلاهبرداری پول ارسال کنند، و استفاده از پیشنهادات آنلاین از وب‌سایت‌های جعلی که کاربران را تشویق می‌کند روی پیوندهایی کلیک کنند که به مجرمان سایبری امکان دسترسی مستقیم به جزئیات حساب بانکی را می‌دهد.

استفاده از این اپلیکیشن به افزایش آگاهی در مورد اهمیت امنیت سایبری و نحوه تکامل کلاهبرداری‌های مورد استفاده توسط کلاهبرداران کمک می‌کند. بهترین دفاع در برابر جرایم سایبری این است که بفهمیم کلاهبرداری‌ها چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌توان از آنها جلوگیری کرد.

در همین حال، بانک‌های امارات نیز بارها توصیه‌هایی را برای مشتریان خود صادر می‌کنند تا به آنها در مورد محافظت از حساب‌های خود یادآوری کنند.

به اشتراک گذاشته شده توسط بزرگترین بانک امارات، فرست ابوظبی بانک (First Abu Dhabi Bank) در زیر برخی از مراحل و اقدامات کلیدی که ساکنان باید برای محافظت از حساب‌های خود انجام دهند، آورده شده است.

به افراد غریبه به صورت آنلاین یا در تماسی که از شما می‌خواهند OTP را به اشتراک بگذارید، پاسخ ندهید.

روی پاپ‌آپی که ادعا می‌کنند رایانه شما آلوده شده است، کلیک نکنید.

  • به تماس‌گیرندگانی که دوستانه به نظر می‌رسند اجازه ندهید با جلب اعتماد شما اطلاعات شخصی شما را به دست آورند.
  •  به ایمیل‌ها یا پیام‌هایی که برای شروع یک اقدام فوریت می‌کنند، عمل نکنید.
  •  قبل از به اشتراک‌گذاشتن اطلاعات شخصی با یک غریبه فکر کنید آیا امن است یا خیر.
  • اطلاعاتی را که در هر پلتفرم اجتماعی/دیجیتالی به اشتراک می‌گذارید محدود کنید.
  •  رمزهای عبور قوی و پیچیده ایجاد کنید و مرتباً آنها را تغییر دهید.
  •  فقط برنامه‌ها را از فروشگاه برنامه/فروشگاه گوگل پلی دانلود یا نصب کنید.
  •  توجه داشته باشید که آیا شناسه تماس‌گیرنده در تماس ظاهر می‌شود، به خصوص زمانی که شخصی ادعا می‌کند از یک بانک یا یک نهاد دولتی است.
  •  همیشه اطلاعات حساب خود از جمله موجودی و تراکنش‌ها را به طور مرتب بررسی کنید و هر گونه مغایرت را فوراً گزارش دهید.
  •  همیشه اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام معاملات بانکی یا انجام تراکنش های مالی از وب‌سایت‌های "https://" استفاده می‌کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-12 09:11

افزودن دیدگاه جدید