کد مطلب: 

273022

امکان بهره‌مندی ۳۵ هزار خانوار از شبکه فیبرنوری در چالوس

آیین عملیات اجرایی طرح فیبرنوری مشترکان خانگی تلفن ثابت مازندران در شهرستان چالوس با همکاری شرکت انتقال داده های آسیاتک، با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال و به منظور بهره‌مندی ۳۵ هزار خانوار از پروژه فیبرنوری با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران و نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
امکان بهره‌مندی ۳۵ هزار خانوار از شبکه فیبرنوری در چالوس

به گزارش سیتنا، اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در حاشیه آیین کلنگ زنی این طرح گفت: این طرح با همکاری شرکت انتقال داده های آسیاتک و پیش بینی اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال از محل مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.

وی بیان داشت : اجرای این طرح یک تکلیف قانونی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که باید حدود ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی از نوع فناوری بهره مند شوند و دولت سیزدهم هم نسبت به تسریع در روند اجرای این طرح تا پایان دوران خدماتش تاکید دارد.

وی افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این بخش معطوف کرده که به دنبال آن، رئیس‌جمهوری در نشست خبری به تازگی اعلام کرده که غیر از بودجه سنواتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان دولت فقط برای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها، ۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.  

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران یادآور شد: این طرح به طول حدود ۷۵ کیلومتر اجرایی و طی سه ماه آینده با همکاری شهرداران و دیگر مسوولان مرتبط کامل خواهد شد که با بهره برداری از این طرح بسیار مهم زیرساختی دست کم ۳۵ هزار خانوار شهری چالوس از مزیت های آن برخوردار خواهند شد.   

اعزی اظهارداشت : امروز بسترسازی برای ایجاد انگیزه و تشویق سرمایه گذاران در حوزه توسعه زیرساخت ها به ویژه فناوری و اطلاعات مهم ترین راهبرد دولت جهادی است و یکی از مشوق های این دولت پیش بینی و اختصاص حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به هر خانوار ایرانی در قالب یارانه به شرکت های متولی اجرای این طرح است تا بتواند برگشت سرمایه را از مدت ۱۰ سال به حدود سه سال برگرداند.

به گفته وی تمام شرکت های دارنده مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می توانند مجری چنین طرحی باشند و طی تفاهم نامه ای با شهرداری ها جهت هماهنگی و همکاری در باره نحوه اجرای طرح امضا کنند.

اعزی با بیان آنکه چنین طرحی به صورت همزمان در کشور اجرایی شده است، افزود: در گذشته دست کم ۱۹ هزار و ۲۵۰ خانوار این استان به شکل پراکنده از اینترنت با پورت" ای اف تی" در حوزه مخابرات بهره مند بودند منتهی فیبرنوری با کیفیت ترین و پرسرعت ترین اینترنت را به مشترکان ارایه می دهد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-10-08 23:46

افزودن دیدگاه جدید