کد مطلب: 

272749

موانع راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران

علی‌رغم رفع برخی تحریم‌های اینترنتی ایران از سوی دولت آمریکا و امکان ارائه‌ی خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بر فراز ایران، اما کارشناسان انجام این کار را از نظر لجستیکی و مالی بسیار سخت می‌دانند و از سوی دیگر تاکید دارند که ادامه تلاش‌ها برای راه‌اندازی ترمینال‌های استارلینک در ایران بدون همکاری دولت این کشور، ممکن است مشکلاتی به‌دلیل مقررات و قوانین بین‌المللی به همراه داشته باشد.
موانع راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران

 به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، به‌دنبال انتشار مجوز دولت آمریکا برای گسترش دامنه‌ی خدمات اینترنتی به مردم ایران، جنجال‌های زیادی بر سر نحوه‌ی تحقق این امر بدون موافقت و همکاری دولت این کشور مطرح شد.

در حالی که صدور مجوز گسترش دامنه‌ی خدمات اینترنتی برای مردم ایران امری هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما کارشناسان انجام این کار را از نظر لجستیکی و مالی امکان‌پذیر نمی‌بینند.

تحلیلگران حوزه‌ی فناوری اطلاعات طی توئیت‌هایی تاکید کرده‌اند: استارلینک در ایران فعال است، اما دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای مستلزم استفاده از ترمینال‌ها یعنی گیرنده‌های استارلینک است که در حال حاضر امکان دسترسی به این تجهیزات در ایران میسر نیست؛ چراکه ورود، راه‌اندازی و نگهداری هزاران ترمینال استارلینک در ایران، از نظر لجستیکی و مالی میلیون‌ها دلار هزینه در پی خواهد داشت.

کارشناسان بر این باورند که برای استارلینک ارسال سیگنال‌های اینترنت به کشورهایی مانند ایران دشوار نیست، اما بدون موافقت مقامات کشورهای مربوطه به‌دلیل گیرنده و سایر مشکلات فنی در محل اصلی، انجام این کار دست‌کم طی مدت کوتاهی قابل ممکن نخواهد بود.

این کارشناسان معتقدند ورود غیرقانونی هزاران ترمینال استارلینک به ایران و راه‌اندازی دائمی آنها به‌صورت مخفی، اگر بگوییم میسر نیست، اما بسیار سخت به نظر می‌رسد.

کارشناسان می‌گویند ادامه تلاش‌ها برای راه‌اندازی ترمینال‌های استارلینک در ایران بدون همکاری دولت این کشور ممکن است مشکلاتی به‌دلیل مقررات و قوانین بین‌المللی همراه داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-09-28 23:01

افزودن دیدگاه جدید