کد مطلب: 

272748

زمان وصل شدن اینستاگرام و واتس‌آپ

در حال حاضر امکان دسترسی به اینستاگرام و واتس‌آپ که طی روزهای اخیر مسدود شده است، میسر نیست و در همین راستا وزیر ارتباطات تاکید کرده است که روی برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی که بستری برای اغتشاشات شده بودند، محدودیت‌هایی شده است و تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شوند، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.
زمان وصل شدن اینستاگرام و واتس‌آپ

به گزارش سیتنا، پس از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران، این دو پلتفرم از فروشگاه اندرویدی مایکت و کافه بازار نیز حذف شدند که چنین اقدامی شائبه فیلتر دائمی اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران را تقویت کرده است.

ادامه‌ی فیلترینگ اینستاگرام در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۱۵ هزار فروشگاه ایرانی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و این شبکه اجتماعی توانسته به شکل مستقیم برای بیش از یک میلیون نفر و به شکل غیر مستقیم برای سه میلیون نفر اشتغال‌زایی کند. همچنین طبق بررسی‌ها گردش مالی سالانه این بازار در ایران حدود ۱۸ تا ۳۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده که در صورت فیلتر ماندن این شبکه اجتماعی قطعا حجم بسیاری از این گردش مالی کم خواهد شد و کسب و کارهای بسیاری متضرر می‌شوند.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت چهارشنبه ششم مهرماه سال جاری گفت: شورای عالی فضای مجازی در این مدت جلسه‌ای نداشته است که بخواهد درباره اینستاگرام نظری ارائه دهد؛ مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه وزارت ارتباطات نیست و محدودیت بنا به شرایط کشور ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است و تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شوند، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.

زارع‌پور یادآور شد: حدود ۱۰ درصد از روستاهای‌مان که عمدتاً در مناطق کوهستانی هستند به اینترنت دسترسی ندارند و رساندن زیرساخت‌های ارتباطی با سختی دارد انجام می‌شود و هر اپراتور خدمات ماهواره‌ای که قانون جمهوری اسلامی را رعایت کند مورد استقبال ما خواهد بود تا مخصوصاً در جاهایی که ما زیرساخت نداریم بیاید و سرویس دهد.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم که کاسبان در کسب‌وکار خود روی پلتفرم‌هایی که پایبند به قوانین جمهوری اسلامی نیستند سرمایه‌گذاری نکنند. هرچند که حتی مجدداً این پلت‌فرم‌ها باز شود. می‌بینید که در هر بزنگاهی آن مسئولیت‌های بین‌المللی خود را هم ایفا نمی‌کنند و طبیعتاً ممکن است با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.5 (48 رای)
سیتنا 1
2022-09-28 17:33

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
نت رو وصل کنین مردم در حال ورشکسته شدن کسب و کارها هستن ...
ارسال شده توسط Anonymous در 08 مهر 01 - 01:41

افزودن دیدگاه جدید