کد مطلب: 

272575

ارتقاء خدمات از طریق سامانه‌های الکترونیکی برای کسب رضایت مردم

رئیس مرکز یکپارچه مدیریت پاسخگویی و پایش خدمت وزارت صمت گفت: تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوره تحولی جدید بر ارتقاء خدمات از طریق سامانه‌های الکترونیکی برای کاهش بروکراسی اداری و کسب رضایت حداکثری مردم و مخاطبان است.
وزارت صمت

به گزارش سیتنا، سید محمد میرجلیلی در نشست بررسی سامانه پاسخگویی ١٢۴ که با حضور مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور به‌صورت ارتباط تصویری برخط برگزار شد، افزود: ۱۲۴ پیش از این در تمامی شهرها به صورت آنالوگ کار پاسخگویی را انجام می‌داد که جمع بندی دقیق و درستی در دسترس نبود، اما در رویکرد تحولی جدید با شکل‌گیری مرکز یکپارچه مدیریت پاسخگویی و پایش خدمت، برند ارتباطی وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است.

وی، با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت سامانه تحولی ۱۲۴ مهیا شده است، ادامه داد: تماس‌ها و مکاتبات مخاطبان و مردم در این سامانه از شهرستان به مرکز استان منتقل می‌شود و از آنجا بر روی سرور مرکزی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد و از طریق این سرور، پاسخگویی‌ها به صورت یکپارچه مدیریت و ارجاعات لازم انجام می‌شود.

رئیس مرکز یکپارچه مدیریت پاسخگویی و پایش خدمت وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: دو سامانه "برید" برای مکاتبات حاکمیتی و "آی‌وین" برای مکاتبات غیرحاکمیتی و مشتری محور نیز در قالب مرکز یکپارچه مدیریت پاسخگویی و پایش خدمت در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار است که ثبت، صدور، ارجاع و تبادل مکاتبات و تماس‌ها را به صورت یکپارچه پوشش می‌دهد.

میرجلیلی، با بیان اینکه سیستم‌های دبیر و تلفن‌خانه‌های سابق به مرکز تماس و سامانه‌های یکپارچه منتقل می‌شود، تصریح کرد: در رویکرد تحولی جدید تفاوت‌ها در حوزه پاسخگویی و ارتقاء ارتباطات سامانه ای مشهود می‌باشد و ارجاعات به کارشناسان مسئول بدون طی شدن سلسله مراتب بروکراسی اداری انجام خواهد شد.

وی، همچنین ادامه داد: موضوعات مختلف مخاطبان در قالب تماس، پیام صوتی، مکاتبه، ایمیل، وب و اپلیکیشن بر اساس موضوعات متناوب مردمی طبقه بندی شده است و نگاه مشتری محوری و کسب رضایت حداکثری وجود دارد.

رئیس مرکز یکپارچه مدیریت پاسخگویی و پایش خدمت وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در هر فرآیند رسیدگی، "درخت‌واره" علل تشکیل می‌شود، دلایل عدم رسیدگی و یا زمان رسیدگی کاملاً مشهود و مشخص می‌شود و بر اساس بازخوردهایی که از مردم دریافت می‌شود نتایج لازم به دست می‌آید.

گفتنی است، از ابتدای آبان سال گذشته با دستور وزیر صنعت، معدن وتجارت سامانه پاسخگویی وزارت صمت با هدف ارائه خدمات با کیفیت و پر سرعت به مردم، همسو سازی مناسب‌تر فرآیندهای کسب و کار با نیازهای شهروندان و دریافت بازخورد از ذینفعان و در دسترس قراردادن اطلاع صحیح و به‌روز از بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین عملکردی بدون نیاز به داشتن دانش و تخصص خاص، ساماندهی و در دسترس ذینفعان و شهروندان قرار گرفته است.

عموم مردم می‌توانند با اتصال به نشانی اینترنتی www.124.ir و ورود به سامانه پاسخگویی بدون محدودیت و واسطه از آخرین وضعیت قیمت کالا و خدمات، وضعیت ثبت و پیگیری شکایات صنفی و غیر صنفی، وضعیت کسب وکار مورد درخواست خود آگاه شوند.

بلافاصله پس از ورود، ثبت و تکمیل فرم برخط درخواست خدمت و یا شکایت، سامانه به صورت خودکار کد رهگیری خدمت مورد نیاز را به شماره همراه اعلام شده متقاضی پیامک نموده و متقاضی میتوانند با دردست داشتن کد رهگیری خدمت و یا شکایت مراحل انجام کار خود را تا مرحله پایانی پیگیری نماید.

در این نشست بخش‌های مختلف این سامانه مرتبط با شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور به‌صورت ارتباط تصویری برخط مورد بررسی و معرفی قرار گرفت.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 509 شهرک و 338 ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 84 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، شش شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 99 هزار و 143 قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از 49 هزار و 529 واحد صنعتی و سه هزار و 245 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 987 هزار و 75 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 2.1 (9 رای)
سیتنا 5
2022-09-21 15:15

افزودن دیدگاه جدید